SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Taylor Nelson Sofres wprowadza technologię PPMTM

Firma Taylor Nelson Sofres (w Polsce reprezentowana przez TNS OBOP), zajmująca się dostarczaniem informacji marketingowej podpisała kontrakt z nadawcami telewizyjnymi i radiowymi skupionymi w VRT i brokerem mediów VAR na pomiar audytorium telewizji i radia w Belgii.

Projekt, wykorzystujący pionierską technologię PPM™ (Portable People Meter), stworzoną przez amerykańską firmę Arbitron, zapewni szybką, dokładną i ciągłą informacje na temat zachowań odbiorców radiowych i telewizyjnych.

Nowe podejście do pomiaru widowni pozwoli VRT na dalszą optymalizację planów programowych. Zapewni jej również unikalną możliwość analizowania związków pomiędzy radiem a telewizją. Dzięki temu, że PPM pozwala na ciągły (minuta po minucie) monitoring audytorium radiowego, projekt ten pomoże w udoskonaleniu funkcjonowania radia jako medium reklamowego.

Portable People Meter (PPM) jest unikatowym systemem do pomiaru audytorium, śledzącym zarówno słuchalność stacji radiowych, jak i oglądalność stacji telewizyjnych. PPM jest to urządzenie wielkości pagera, które respondenci noszą przy sobie w ciągu dnia. Urządzenie to rejestruje i zachowuje niesłyszalne dla ludzkiego ucha kody identyfikacyjne, które zawarte są w sygnale dźwiękowym nadawanym przez stacje radiowe i telewizyjne.

"Dla VAR jest to strategiczna decyzja" - mówi Thierry van Zeebroeck, CEO of VAR. "Chcemy utrzymać pozycję renomowanego domu sprzedaży jeśli chodzi o branżę radiową i dlatego poprzez badania musimy stale zwiększać naszą wiedzę. Inwestycja w nowatorskie badania ma dla nas ogromne znaczenie. Wierzymy w radio jako medium reklamowe i dlatego pragniemy wykorzystywać najlepsze narzędzia pomiarowe, aby pomóc reklamodawcom i firmom medialnym w udoskonaleniu strategicznego i taktycznego planowania mediów" - dodał van Zeebroeck.

System PPM był obszernie testowany przez TNS Media w Belgii wiosną 2002 roku, co umożliwiło firmom VRT, VAR i TNS Media pełne wprowadzenie tego projektu na rynek w 2003 roku.

Na rynku polskim trwają końcowe ustalenia z nadawcami w sprawie uruchomienia pierwszych testów systemu PPM.

Dołącz do dyskusji: Taylor Nelson Sofres wprowadza technologię PPMTM

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl