SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja Polska zmienia zasady sprzedaży reklam, negocjacje rabatów dopiero od 6 mln zł wydatków

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej ogłosiło zasady polityki handlowej na 2016 rok. Wchodzą w życie miesiąc wcześniej niż przed rokiem, bo już z początkiem stycznia. Wraz z nimi dwa nowe progi inwestycyjne, od których uzależniony jest rabat. Najwyższy próg, od którego rabaty negocjowane są indywidualnie podniesiono z 5 do 6 mln zł. Niezmienne pozostaną rabaty od zakupu z cennika.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Jak tłumaczy w liście do kontrahentów Marcin Gudowicz, dyrektor Biura Reklamy TVP polityka handlowa na 2016 rok powstała w oparciu o zasady obowiązujące w tym roku, jak i doświadczenia wynikające z obsługi klientów.

Nowością jest poszerzenie przedziału inwestycji, dla których obowiązują jawne progi budżetowe. „Uważamy to za istotny krok w kierunku dalszego zwiększania przejrzystości funkcjonujących na rynku rozwiązań” - napisał Gudowicz w liście do reklamodawców.

W tym roku biuro stosowało sześć progów inwestycyjnych - w 2016 roku będzie ich osiem. Dotychczas najniższy klaster obejmował reklamodawców z wydatkami rocznymi do 1 mln zł. Teraz  podzielono go na dwa: do 0,49 mln zł i od 0,5 do 0,99 mln zł.

Najwyższy obecnie jeszcze obowiązujący próg obejmował reklamodawców z wydatkami powyżej 5 mln zł - przy takich inwestycjach rabaty negocjowane były indywidualnie. Teraz najwyższy klaster dotyczy inwestycji powyżej 6 mln zł i dopiero przy takich nakładach reklamodawcy mogą negocjować warunki handlowe indywidualnie.

Najniższy rabat inwestycyjny wynosi maksymalnie 30 proc. (przy wydatkach do 0,49 mln zł rocznie), a najwyższy - do 45 proc. (przy wydatkach od 5 do 5,99 mln zł).


Na niezmienionym poziomie pozostaną rabaty udzielane za zakup z cennika. Do 5 proc. opustu dostaną ci reklamodawcy, którzy na zakup cennikowy przeznaczą od 50 do 59,99 proc. swojego budżetu reklamowego. Zaś ci marketerzy, którzy cały budżet wydadzą na zakup z cennika mogą liczyć na 30 proc. rabat. Upusty te stosowane są oddzielnie dla kanałów głównych (TVP1 i TVP2) i dla kanałów tematycznych.

10-procentową zniżkę przewidziano dla nowych reklamodawców TVP, czyli takich, którzy nie reklamowali się na antenach Telewizji Polskiej co najmniej przez 12 ostatnich miesięcy.


Biuro Reklamy TVP jest drugim obok TVN Media biurem reklamy telewizyjnej, które ogłasza publicznie zasady sprzedaży reklam na nadchodzący rok. W przypadku TVN Media próg inwestycyjny uprawniający do indywidualnych negocjacji rabatów wynosi 20 mln zł.

Polsat Media, jak przekazał Wirtualnemedia.pl, Stanisław Janowski, jego dyrektor zarządzający, nie ujawnia informacji o poziomie wydatków, od których reklamodawcom udzielane są rabaty.

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska zmienia zasady sprzedaży reklam, negocjacje rabatów dopiero od 6 mln zł wydatków

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl