Grupa Wirtualna Polska i Allegro przed RASP, ponad doba na TikToku (Mediapanel z października)
W październiku serwisy i aplikacje Grupy Wirtualna Polska i Grupy Allegro miały więcej użytkowników niż platformy Grupy Ringier Axel Springer Polska. Spory wzrost osiągnęły witryny Grupy ZPR Media, a w aplikacji TikToka średni czas korzystania przekroczył 24 godziny.
Według wyników badania Mediapanel w październiku br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,88 mln użytkowników, czyli 96,8 proc. wszystkich polskich internautów, spędzając średnio po 6 godzin, 44 minuty i 55 sekund. Miesiąc wcześniej Grupa Google zanotowała 28,86 mln użytkowników, 97,19 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 43 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Na drugim miejscu pozostaje YouTube (w październiku miał 26,7 mln odwiedzających, 89,5 proc. zasięgu oraz 19 godzin, 24 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania), a na trzecim - przeglądarkowy Facebook (22,69 mln użytkowników, 76,04 proc. zasięgu oraz 4 godziny i 16 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego). Pod względem przeciętnego czasu korzystania YouTube jest zdecydowanym liderem.
Na czwartą pozycję wskoczyła Grupa Wirtualna Polska dzięki wzrostowi liczby użytkowników z 22,04 do 22,34 mln i zasięgu z 74,23 do 74,87 proc. Natomiast średni czas spędzony przez odwiedzjącego nieznacznie zmalał - z 2 godzin, 35 minut i 23 sekund do 2 godzin, 32 minut i 17 sekund. Natomiast Grupa Allegro osiągnęła wzrost liczby odwiedzających z 22,04 do 22,24 mln i zasięgu z 74,26 do 74,55 proc.
Obaj wydawcy wysunęli się nad Grupę Ringier Axel Springer Polska, w której liczba internautów zwiększyła się słabiej - z 22,04 do 22,12 mln przy minimalnym spadku średniego czasu korzystania (o 3 sekundy, do 2 godzin, 8 minut i 49 sekund).
W dół Grupa OLX i TVN, Grupa ZPR Media ze wzrostem
Grupa OLX, do której oprócz OLX należą otoMoto i otoDom, zanotowała spadek liczby odwiedzających z 18,09 do 17,59 mln i zasięgu z 60,94 do 58,94 proc., natomiast przeciętny czas korzystania zwiększył się z godziny, 43 minut i 11 sekund do godziny, 45 minut i 37 sekund.
W serwisach i aplikacjach Grupy TVN liczba internautów zmniejszyła się z 14,23 do 13,13 mln, zasięg - z 47,93 do 44,01 proc., a średni czas spędzony przez internautę wydłużył się z godziny, 4 minut i 40 sekund do godziny, 12 minut i 5 sekund. Z czołowej dwudziestki wypadła Grupa Eurozet, która we wrześniu miała 9,46 mln użytkowników, 31,87 proc. zasięgu oraz 5 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Za to Grupa ZPR Media osiągnęła wzrost z 15,96 do 16,71 mln użytkowników i średniego czasu korzystania z 19 minut i 48 sekund do 21 minut i 47 sekund, a Grupa Polska Press - z 17,56 do 18,05 mln internautów i średniego czasu z 13 minut i 16 sekund do 14 minut i 26 sekund.
Prawie 30 mln internautów w Polsce
W ramach badania łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 29,7 mln, a tych korzystających z sieci codziennie - na 25,7 mln. Miesiąc wcześniej było to odpowiednio 29,7 i 25,5 mln.
Portal „Super Expressu” przed Fakt.pl
Google.com zanotowało w październiku 27,7 mln użytkowników, 92,83 proc. zasięgu oraz godzinę, 54 minuty i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania (wobec 27,69 mln internautów, 93,27 proc. zasięgu oraz godzinę i 56 minut średniego czasu miesiąc wcześniej), a Google.pl - 10,36 mln użytkowników, 34,72 proc. zasięgu oraz 30 minut i 42 sekundy średniego czasu (we wrześniu było to 10,28 mln internautów, 34,63 proc. zasięgu oraz 34 minuty i 4 sekund średniego czasu).
Miesiąc do miesiąca kolejność nie zmieniła się na dziewięciu pierwszych miejscach. W tej grupie najdłuższy średni czas spędzony przez internautę osiągnął YouTube.com (6 godzin, 57 minut i 28 sekund). Na przeglądarkowy Facebooku przeciętny czas korzystania wydłużył się z 3 godzin, 51 minut i 49 sekund do 4 godzin i 16 sekund.
Portal „Super Expressu” SE.pl osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 11,35 do 12,05 mln i średniego czasu korzystania z 7 minut i 46 godzin do 9 minut i 40 sekund. Dzięki temu wyprzedził m.in. Fakt.pl, na którym liczba internautów zmalała z 11,49 do 10,63 mln, a przeciętny czas korzystania wydłużył się nieznacznie - o 4 sekundy do 12 minut i 41 sekund.
Krócej na Onecie i WP.pl na komputerach
Na komputerach Grupa Google zanotowała spadek liczby użytkowników z 22,65 do 22,52 mln oraz średniego czasu korzystania z 2 godzin, 12 minut i 28 sekund do 2 godzin, 9 minut i 52 sekund.
Natomiast na YouTubie przy wzroście liczby internautów z 16,79 do 17,64 mln przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał z 8 godzin, 36 minut i 33 sekund do 8 godzin, 25 minut i 7 sekund.
Na Onet.pl na komputerach średni czas korzystania zmalał z 2 godzin, 10 minut i 55 sekund do 2 godzin, 6 minut i 23 sekund, a na WP.pl - z 2 godzin, 8 minut i 52 sekund do 2 godzin, 6 minut i 59 sekund.
Na OLX.pl przy spadku liczby użytkowników z 5,7 do 5,54 mln przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z godziny, 7 minut i 59 sekund do godziny, 8 minut i 25 sekund. Na przeglądarkowym Insagramie liczba internautów zmniejszyła się z 5,56 do 5,33 mln, a średni czas korzystania z 19 minut i 56 sekund do 19 minut i 5 sekund.
Z kolei w przeglądarkowym Netfliksie przy wzroście z 4,73 do 5,16 mln przeciętny czas korzystania zmalał z 5 godzin, 56 minut i 50 sekund do 5 godzin, 55 minut i 58 sekund.
Dołącz do dyskusji: Grupa Wirtualna Polska i Allegro przed RASP, ponad doba na TikToku (Mediapanel z października)