Sprzedaż odzieży Top Secret zmalała w maju o połowę także w internecie
Firma Redan podała, że według wstępnych danych przychody ze sprzedaży jej marki odzieżowej Top Secret w maju br. zmalały rok do roku o 48 proc. do ok. 9 mln zł, a w sklepach internetowych w Polsce poszły w dół o 48 proc. do 1,3 mln zł.
Od stycznia do maja br. przychody ze sprzedaży odzieży Top Secret wyniosły ok. 44 mln zł, o 51 proc. mniej niż rok wcześniej, a tylko w sklepach stacjonarnych tej marki w Polsce nastąpił spadek o 47 proc. do 7 mln zł przy ich łącznej powierzchni o 7 proc. mniejszej niż przed rokiem.
- Pomimo przywrócenia handlu w galeriach handlowych i uruchomienia niemalże wszystkich sklepów poziomy sprzedaży są dużo niższe r/r. Wejścia do sklepów były o połowę niższe, co tylko częściowo zostało skompensowane ich wyższą efektywnością - wyższy wskaźnik paragonów do wejść. Z drugiej strony nastąpił wzrost w zakresie realizowanej marży procentowej na sprzedaży, w rezultacie niższych cen zakupu bieżącej kolekcji oraz wypłycenia upustów udzielanych na towarach z poprzednich sezonów - wyjaśniono w komunikacie giełdowym firmy Redan.
E-sprzedaż 48 proc. w dół.
Z kolei w sklepach internetowych Top Secret w Polsce sprzedaż w maju zmalała rok do roku o 48 proc. do 1,3 mln zł, a od stycznia do maja br. - o 40 proc. do 8,5 mln zł.
- W maju, podobnie jak w poprzednich miesiącach br., na spadku sprzedaży zaważyła przede wszystkim znacząco mniejsza oferta towarów z sezonu jesień/zima 2019 r. W roku ubiegłym, po sezonie jesień/zima 2018 r., zostały relatywnie duże zapasy niesprzedanych towarów, które były wyprzedawane w sklepie internetowym na głębokich upustach. W maju br. nastąpił wzrost udziału w sprzedaży towarów z sezonu wiosna/lato br, dzięki czemu - pomimo ogólnego spadku obrotów - został wypracowany w e-commerce taki sam wolumen marży na sprzedaży - opisano.
Do firmy Redan należą też marki odzieżowe Troll i DryWash. Łączna powierzchnia ich sklepów na koniec maja br. wynosiła 30,1 tys. metrów kwadratowych, o 20 proc. mniej niż rok wcześniej.
Spółka zaznaczyła, że 58 proc. tego spadku wynika z zamknięcia bądź utraty wpływu na sklepy znajdujące się zagranicą. - W związku ze zmniejszeniem skali zapasów z poprzednich sezonów zmniejszeniu uległa także sieć outletowa - dodała.
W kwietniu spadek o 82 proc.
Przychody sieci Top Secret w kwietniu br., kiedy stacjonarne sklepy odzieżowe były zamknięte z powodu epidemii koronawirusa, wyniosły o. 3 mln zł, o 82 proc. mniej niż rok wcześniej. Tylko w Polsce nastąpił spadek o 94 proc. do 0,8 mln zł.
Natomiast wpływy sklepów internetowych Top Secret w Polsce zmalały rok do roku o 23 proc. do 1,8 mln zł.
- W kwietniu, podobnie jak w poprzednich miesiącach br., na spadku sprzedaży zaważyła przede wszystkim znacząco mniejsza oferta towarów z sezonu jesień/zima 2019 r. W roku ubiegłym, po sezonie jesień/zima 2018 r., zostały relatywnie duże zapasy niesprzedanych towarów, które były wyprzedawane w sklepie internetowym na głębokich upustach. W kwietniu br. nastąpił wzrost udziału w sprzedaży towarów z sezonu wiosna/lato br, dzięki czemu pomimo ogólnego spadku obrotów - został wypracowany wyższy wolumen marży na sprzedaży - skomentowano w komunikacie Redanu.
Redan z większą stratą
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. grupa kapitałowa Redan zanotowała 298,13 mln zł przychodów, 45,99 mln zł straty operacyjnej i 29,69 mln zł straty netto. Rok wcześniej miała 389,6 mln zł wpływów, 19,81 mln zł straty operacyjnej i 28,55 mln zł straty netto.
Firma przesunęła publikację raportu za cały ub.r. z 28 kwietnia do 26 czerwca, a za pierwszy kwartał br. - z 29 maja do 24 lipca.
Firma Redan jest notowana na warszawskiej giełdzie. W poniedziałek na koniec sesji kurs spółki wynosił 29 groszy, co daje jej kapitalizację w wysokości 10,35 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż odzieży Top Secret zmalała w maju o połowę także w internecie