SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Trójka i RMF FM najbardziej zyskały z reklam w 2010 r.

W 2010 roku polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 17,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody reklamowe Trójki i RMF FM, za to mniejsze wpływy zanotowały niektóre stacje Eski.

Z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że w ub.r. wpływy reklamowe polskich stacji radiowych wyniosły 2,4 mld zł (wszystkie kwoty dotyczą wpływów cennikowych, bez autopromocji), co oznacza wzrost o 17,4 proc. w porównaniu do 2009 roku. Dominujące zdecydowanie pod tym względem RMF FM (Grupa RMF) i Radio ZET (Eurozet) zarobiły z reklam, odpowiednio, o 29,7 i 12,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Duże wzrosty przychodów reklamowych osiągnęły też stacje Polskiego Radia: Trójka zarobiła 40,8 proc. więcej, a Jedynka – 20,1 proc. więcej niż w 2009 roku.

Z kolei niektóre rozgłośnie regionalne sieci Eska (Grupa Radiowa Time) zanotowały niewielkie wzrosty wpływów reklamowych, za to inne – minimalne spadki. I tak Eska Warszawa zarobiła 6,5 proc. więcej niż rok wcześniej, a Eska Łódź – 4,2 proc. więcej. Natomiast wpływy Eski Wrocław był o 0,9 proc., a Eski Trójmiasto – o 3,3 proc. mniejsze niż w 2009 roku.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
  2010 2009
RMF FM 670 321 544 zł 517 001 512 zł
Radio ZET 509 542 062 zł 453 156 270 zł
Program 3 Polskiego Radia 76 579 540 zł 54 392 865 zł
Eska Wrocław 55 550 876 zł 56 058 794 zł
Eska Warszawa 47 899 100 zł 44 983 450 zł
Eska Poznań 42 728 371 zł 44 807 070 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa 34 805 781 zł 32 779 383 zł
Eska Trójmiasto 32 572 644 zł 33 689 890 zł
Eska Łódź 31 938 298 zł 30 649 938 zł
Program 1 Polskiego Radia 30 512 845 zł 25 396 955 zł
monitorowane tytuły razem 2 402 579 512 zł 2 045 531 827 zł


 

Dołącz do dyskusji: Trójka i RMF FM najbardziej zyskały z reklam w 2010 r.

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolomolo
świadczy to jedynie o tym, że w RMF-ie co chwila lecą reklamy. słucham RMF-u rzadko, z reguły kiedy jadę samochodem i nic innego nie łapie, wówczas faktycznie wciąż te beznadziejne reklamy :((
0 0
odpowiedź
User
Marek245
To świadczy o tym, ze reklamy w RMF są najdroższe, bo słuchalność największa.
0 0
odpowiedź
User
Mariusz21
A skąd taki wzrost zysku Eski Trójmiasto??? Sytuacja dość ciekawa ponieważ Eska Trójmiasto w ostatnich latach sporo straciła na rzecz RMF Maxxx, który obecnie ma wyzszą słuchalność w Trójmieście i lepszy zasięg. Czyżby rekamodawcy nie zauważyli tego gracza? A może dział marketingu RMF Maxxx Trójmiasto nie jest tak sprawny?
0 0
odpowiedź