TV.Disco – nowy kanał muzyczny od 4fun Media
Spółka 4fun Media planuje w czerwcu br. uruchomić nowy kanał muzyczny TV.Disco. Stacja ma prezentować szeroko pojętą muzykę taneczną, w tym disco polo. To kolejny powstający kanał, w którym pojawi się ten typ muzyki.
- 4fun Media buduje ofertę telewizji muzycznych, która odpowiada na potrzeby widzów o różnych gustach muzycznych. Ma być ona atrakcyjna dla widzów, reklamodawców i operatorów kablowych. TV.Disco to kolejny muzyczny kanał telewizyjny, który uzupełni pakiet dotychczasowych kanałów: 4fun.tv i rebel:tv. Równolegle pracujemy już nad kolejnymi projektami - zapowiada Ewa Czekała, prezes firmy 4fun Media, która od listopada br. jest notowana na GPW.
TV.Disco prezentować będzie takie gatunki muzyczne jak disco, dance, techno, disco polo, house, czy eurodance. W nowej stacji pojawią się dyskotekowe hity z lat 80. i 90., najnowsze przeboje dance czy teledyski popularnych grup disco polo jak Bayer Full czy Boys. Na antenie będą m.in. listy przebojów oraz format interaktywny „Niech żyje balet”.
Telewizja kierowana będzie do osób w wieku powyżej 16 lat zamieszkałych w miejscowościach poniżej 5 tys. mieszkańców. Jak informuje nadawca, pomysł na uruchomienie TV.Disco jest uzasadniony brakiem konkurencji w tym segmencie rynku oraz świadomością wielkiego potencjału komercyjnego nowej stacji.
Jak już informowaliśmy, kanał z polską muzyką rozrywkową – disco polo i biesiadną, szykuje należąca do Grupy ZPR firma Lemon Records. Stacja o nazwie Polo TV ma ruszyć w kwietniu (poczytaj więcej). Muzyka disco polo, niezwykle popularna w latach 90., znów święci bowiem triumfy. W grudniu do ramówki program z tym typem muzyki wprowadziła należąca do MTV Networks Polska stacja Viva Polska. Audycja nazwana “Disco ponad wszystko” cieszy się w tej stacji sporą popularnością (więcej na ten temat).
- TV.Disco nie jest stacją disco polo - zastrzega jednak Agnieszka Zając, dyrektor marketingu i promocji 4fun Media. - To kanał adresowany do wielbicieli disco i dance - disco polo zawiera się oczywiście w tych kategoriach, ale nie będzie gatunkiem dominującym w ofercie - dodaje. Ma ono stanowić bowiem 30 proc. ramówki nowej stacji, dance i techno zajmą 40 proc. oferty, a oldies czyli stare disco, discofunk i klasyki muzyki rozrywkowej także 30 proc.
- Muzyka dyskotekowa jest popularna w Polsce i moim zdaniem stacja nadająca, czy to disco polo, czy muzykę lat osiemdziesiątych ma szansę przyciągnąć widzów. Przed stacją stoją jednak dwa duże wyzwania - zbudowanie dystrybucji stacji przy silnie nasyconym rynku oraz skomercjalizowanie zdobytej widowni - uważa Wojciech Kowalczyk, szef marketingu brokera At Media.
Wniosek o koncesję dla nowej stacji spółka 4fun Media złożyła w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji 28 lutego br. TV.Disco będzie nadawane free-to-air i ma znaleźć się w ofercie platform satelitarnych i sieci kablowych.
Dołącz do dyskusji: TV.Disco – nowy kanał muzyczny od 4fun Media