SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN będzie budzić codziennie

Od września program "Dzień dobry TVN", który do tej porynadawany był jedynie w weekendy, będzie można oglądać także odponiedziałku do piątku.

Na razie nie mogę na ten temat nic powiedzieć, oprócz tego, żerzeczywiście podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu 'Dzień dobry TVN' wtygodniu - zdradza "Dziennikowi" Edward Miszczak, dyrektorprogramowy TVN.

TVN nie ujawnia żadnych oficjalnych szczegółów dotyczącychformuły programu. Zdaniem "Dziennika" będzie on mieć jednakcharakter bardziej poradnikowy, w odróżnieniu od lifestyle'owegoformatu weekendowych wydań. Unikać ma także polityki, aby niekonkurować z "Porankiem" nadawanym w siostrzanym kanale TVN24. Niewiadomo natomiast, kto poprowadzi codzienne wydania morning show.Obecnie gospodarzami "Dzień dobry TVN" są dwie pary: Kinga Rusin iMarcin Meller oraz Jolanta Pieńkowska i Magda Mołek.

Jak przypomina "Dziennik" nad stworzeniemcodziennego wydania kierownictwo TVN myślało od dawna. Pod koniecczerwca zeszłego roku testowano nawet przez tydzień codzienneemisje. Nie osiągnęły one jednak satysfakcjonujących wynikówoglądalności. Według danych AGB Nielsen Media Research przyciągnęłyprzed szklane ekrany średnio 300 tys. widzów co przełożyło się naudziały w rynku wynoszące 10,84 proc. Okazało się także, iżwyprodukowanie audycji każdego dnia jest bardzo kosztowne i nierekompensują tego ani widownia, ani wpływy z reklam.

Dzien dobry TVN - testowe emisjecodzienne



Wszyscy 4+

DataAMRAMR %SHR %
23-06-2006331 3690,92%11,81%
22-06-2006269 6700,75%9,17%
21-06-2006292 9420,81%10,60%
20-06-2006278 1690,77%10,73%
19-06-2006333 5740,93%12,14%
średnia3004880,84%10,84%

Natomiast weekendowe wydania "Dzień dobry TVN"radzą sobie coraz lepiej. W okresie od sierpnia zeszłego roku doczerwca br. program śledziło średnio 1,09 mln widzów przy udziałachw rynku na poziomie 18,41 proc. W poprzednim sezonie oglądalnośćbyła mniejsza o ponad 230 tys. osób i wyniosła 850 tys. widzów, zaśudziały - 14,89 proc. Programowi nie zagroziło nawet wprowadzenie wsoboty "Śniadania z Dwójką". Emitowany od stycznia magazyn TVP2miał bowiem o niecałe 200 tys. osób widownię mniejszą od sobotnichwydań "Dzień dobry TVN".

Dzień dobry TVN - wydaniaweekendowe




Wszyscy 4+
16 - 49
DataAMRAMR %SHR %SHR %
19-08-2006667 2761,86%17,00%20,51%
20-08-2006742 2952,06%14,45%15,88%
26-08-2006767 1852,13%17,66%20,65%
27-08-2006867 0742,41%16,62%21,40%
02-09-2006748 2602,08%18,24%21,55%
03-09-2006968 4562,69%17,16%19,34%
09-09-2006651 2901,81%16,16%18,14%
10-09-2006938 2982,61%16,15%18,43%
16-09-2006821 6362,28%18,97%23,03%
17-09-2006948 7832,64%16,34%16,95%
23-09-2006719 4322,00%16,52%18,33%
24-09-20061 148 5383,19%18,75%21,60%
30-09-2006938 6642,61%21,01%22,54%
01-10-20061 093 6733,04%16,61%15,45%
07-10-2006866 4412,41%18,06%18,08%
08-10-20061 319 4393,67%20,73%21,92%
14-10-2006790 6452,20%16,55%19,11%
15-10-20061 158 4003,22%19,13%19,50%
21-10-2006922 1122,56%18,99%19,06%
22-10-20061 050 3152,92%17,24%17,74%
28-10-2006807 6622,25%17,25%17,58%
29-10-20061 501 3524,17%19,50%18,76%
04-11-2006961 4522,67%15,21%16,81%
05-11-20061 362 8023,79%19,10%18,09%
11-11-2006821 6092,28%13,43%14,27%
12-11-20061 299 3583,61%18,79%17,36%
18-11-2006792 6932,20%15,64%17,06%
19-11-20061 251 8393,48%17,83%16,44%
25-11-2006723 3422,01%13,79%11,57%
26-11-20061 366 0073,80%21,13%22,78%
02-12-2006889 6962,47%12,48%12,60%
03-12-20061 507 9364,19%20,72%22,38%
09-12-2006874 7992,43%16,57%15,08%
10-12-20061 195 3463,32%18,42%19,65%
16-12-2006903 4002,51%18,02%21,67%
17-12-20061 332 6643,71%21,51%22,42%
06-01-2007950 3372,64%18,75%17,58%
07-01-20071 151 3723,20%17,62%18,60%
13-01-2007810 7622,25%15,34%13,74%
14-01-20071 225 3263,41%18,35%18,22%
20-01-2007949 8412,64%17,63%18,38%
21-01-20071 327 6913,69%19,53%19,20%
27-01-20071 118 9193,11%18,75%23,46%
28-01-20071 379 3353,83%19,17%19,39%
03-02-20071 120 0133,11%19,81%19,39%
04-02-20071 354 8533,77%20,05%20,79%
10-02-20071 158 1553,22%19,60%19,32%
11-02-20071 571 4774,37%21,32%22,30%
17-02-20071 141 1813,17%18,96%20,57%
18-02-20071 567 5754,36%20,84%19,57%
24-02-20071 188 1923,30%15,78%18,39%
25-02-20071 630 4264,53%19,33%21,07%
03-03-20071 059 3172,94%15,84%18,61%
04-03-20071 506 5344,19%19,31%20,75%
10-03-20071 193 1783,32%20,44%22,20%
11-03-20071 764 6764,90%22,17%22,53%
17-03-20071 277 4923,55%20,27%21,71%
18-03-20071 796 3484,99%22,29%23,77%
24-03-20071 044 0262,90%15,92%16,21%
25-03-20071 266 5273,52%19,18%19,51%
31-03-2007798 9492,22%16,97%17,63%
01-04-20071 437 0733,99%21,02%21,61%
14-04-2007819 3992,28%19,23%22,21%
15-04-20071 365 9223,80%20,32%23,88%
21-04-20071 002 8962,79%19,68%20,13%
22-04-20071 491 5424,15%22,59%22,70%
28-04-2007921 8972,56%20,28%21,17%
29-04-20071 532 0964,26%21,16%21,29%
05-05-2007964 3012,68%21,10%20,34%
06-05-20071 278 9903,55%17,88%17,60%
12-05-2007982 8382,73%20,22%19,90%
13-05-20071 463 1464,07%21,69%26,71%
19-05-2007747 2702,08%17,52%17,88%
20-05-20071 182 9263,29%19,19%20,06%
26-05-2007761 3392,12%19,26%19,06%
27-05-20071 146 5313,19%19,10%20,28%
02-06-2007838 5372,33%16,99%17,35%
03-06-20071 100 3733,06%14,94%17,29%
09-06-2007704 1031,96%16,40%18,02%
10-06-2007949 9852,64%14,57%13,49%
16-06-2007684 5311,90%15,68%14,09%
17-06-20071 028 0512,86%17,29%18,45%
23-06-2007734 3632,04%16,61%17,24%
24-06-20071 085 8673,02%17,76%17,57%
średnia 2006/20071 0871083,02%18,41%19,35%
średnia 2005/20068521702,37%14,89%

"Dziennik" zwraca jednak uwagę, że teraz morning show TVN zderzysię z silnym konkurentem, jakim jest pokazywane od pięciu lat wTVP2 "Pytanie na śniadanie", które ma stałą i wierną widownię.Gromadzi bowiem niecały milion widzów, co zważywszy na porę(program można oglądać codziennie od 8.45 do 10.45) jest całkiemniezłym wynikiem. Dwójkę ogląda wtedy co czwarty widz, który ma wtym czasie włączony telewizor.

Analitycy są zgodni, że nie o wynik tylko tu chodzi. Dobraaudycja rano to przede wszystkim prestiż, a w niedługim czasie byćmoże zyski z reklam. - Programy poranne zawsze były atrakcyjne dlareklamodawców. Problemem była jedynie niska oglądalność stacjitelewizyjnych w tym czasie. Projekt TVN może oznaczać próbęposzerzania oglądalności pasm porannych oraz to, że wkrótcetelewizje walczyć będą nie tylko w prime time. Ta walka przeniesiesię z centrum na peryferie programowe, czyli poranki - przewiduje wrozmowie z "Dziennikiem" Tomasz Englert, analityk rynku mediów,szef firmy GroupM Poland.

O uruchomieniu własnej telewizji śniadaniowej myślał takżePolsat, ale na razie te plany nie doczekały się realizacji.

Dołącz do dyskusji: TVN będzie budzić codziennie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl