SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN i RMF najpopularniejsze wśród internautów

55 proc. polskich internautów ogląda telewizję w sposób tradycyjny, 33 proc. - przez Internet. Liczba internautów-telewidzów stale rośnie.

Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba osób, które odchodzą od tradycyjnego odbioru radia i telewizji. Coraz liczniejsze jest za to grono tych, którzy decydują się na kontakt z tymi mediami przy wykorzystaniu sieci. Według badania firmy Gemius ponad 30 proc. internautów ogląda telewizję za pośrednictwem sieci, a 70 proc. w podobny sposób odbiera stacje radiowe.

Z raportu wynika, że w dniu poprzedzającym badanie telewizję oglądał co drugi internauta (55 proc.) Jednocześnie zainteresowanie polskich użytkowników sieci tym medium systematycznie spada. W porównaniu z październikiem 2004 roku odsetek internautów deklarujących w dniu poprzedzającym badanie oglądanie telewizji zmniejszył się o 20 proc.

Nadal wśród internautów najpopularniejszą stacją telewizyjną jest TVN. 69 proc. uczestników badania przyznaje, że poprzedniego dnia oglądało właśnie ten kanał. W rankingu 5 najpopularniejszych kanałów jest również TVP 1 (58 proc.), Polsat (54 proc.), TVP 2 (48 proc.) i na 5 pozycji ex aequo TVP 3 oraz TVN 24, które zdobyły po 25 proc. głosów.

 


Październik 2004/ N=7120 Maj 2005/ N=11677 Listopad 2005/ N=10934 Maj 2006/ N=7172 Listopad 2006/ N=8761
Nie wiem/ nie pamiętam 1% 2% 1% 14% 3%
TVP Polonia 7% 7% 6% 4% 6%
Kab&sat tematyczne kanały z kreskówkami 6% 7% 7% 9% 9%
Kab&sat tematyczne kanały sportowe 13% 12% 12% 16% 14%
TV 4 16% 17% 15% 15% 16%
TVN 7 12% 13% 15% 14% 17%
Kab&sat tematyczne kanały dokumentalne 11% 13% 15% 11% 17%
Kab&sat tematyczne kanały filmowe 8% 10% 10% 12% 17%
Inne kanały telewizyjne 14% 15% 12% 7% 18%
Kab&sat tematyczne kanały muzyczne 23% 19% 18% 2% 19%
TVP 3 (Regionalna) 19% 24% 25% 21% 25%
TVN 24 15% 19% 19% 22% 25%
TVP 2 50% 54% 54% 52% 48%
Polsat 61% 59% 60% 59% 54%
TVP 1 61% 62% 61% 60% 58%
TVN 66% 63% 64% 69% 69%

Polscy internauci coraz częściej decydują się na oglądanie telewizji przez internet. W listopadzie br. internetowy odbiór telewizji deklarowało 33 proc. badanych, co oznacza wzrost o 18 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego, zaś o 83 proc. w porównaniu do danych pochodzących z października 2004.

Mimo obserwowalnego wzrostu zainteresowania użytkowników polskiej sieci telewizją internetową, jest ona nadal traktowana jako pewna innowacja, a nie alternatywny sposób korzystania z tego medium. Analiza częstotliwości oglądania telewizji za pomocą internetu pokazuje, że jest to w chwili obecnej czynność raczej okazjonalna - spośród badanych, którzy oglądają telewizję za pośrednictwem internetu, około 30 proc. robiło to  tylko raz.
 
Co drugi respondent w przeddzień badania słuchał radia. Wśród internautów biorących udział w badaniu najchętniej słuchaną stacją radiową jest niezmiennie (porównanie do wyników badań realizowanych we wcześniejszych falach) RMF FM. 40 proc. ankietowanych deklaruje, że w dniu poprzedzającym badanie słuchało właśnie tej stacji. W dalszej kolejności znajduje się Radio Zet (34 proc.), Eska (23 proc.), Program 3 PR (15 proc.) i na tej samej pozycji Radio Złote Przeboje i Radiostacja (po 10 proc. głosów).

Jak podkreśla Gemius z roku na rok zwiększa się odsetek osób, które słuchają radia za pośrednictwem internetu. W październiku 2004 z tej formy odbioru radia korzystało 49 proc. badanych. Pod koniec ubiegłego roku było ich już 70 proc.

Badanie firmy Gemius odbywało się w oparciu o ankiety wyświetlane w sieci w formie pop-up: 13-26 listopada 2006.

Dołącz do dyskusji: TVN i RMF najpopularniejsze wśród internautów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl