Zmiany w biurach reklamy TVN Media i Polsat Media. TVN z szerszą grupą rozliczeniową, w Polsat Media obowiązkowy zakup VOD
Biura reklamy TVN Media i Polsat Media są w trakcie prezentacji agencjom mediowym zasad polityki handlowej obowiązujących w 2023 roku. Pierwsze z nich ma wprowadzić m.in. szerszą grupę rozliczeniową, a drugie będzie stosować obowiązkowy zakup pakietów VOD przy kampaniach telewizyjnych. W obu przypadkach zaplanowano podwyżki cen kosztów dotarcia.
Z informacji, do których udało nam się dotrzeć wynika, że Polsat Media podnosi ceny kosztów dotarcia (CPP) o 12,5 proc. i wprowadza obowiązkowy zakup reklam wideo w sieci np. Polsat Go, wideo w Interii i innych serwisach itp. Do digitalu ma trafiać 2,5 proc. wartości pakietów reklamowych kupowanych w kanałach tematycznych Polsatu.
Zaplanowano również lekką korektę indeksu w grudniu, który w 2023 roku zostanie podzielony na 2 okresy: od 1 do 23 grudnia i od 24 do 31 grudnia.
Polsat Media zajmuje się sprzedażą oferty reklamowej Telewizji Polsat, a także kilku innych nadawców, m.in. Kino Polska TV, grupy 4Fun, A+E Networks, BBC Worldwide, AMC Networks i Telewizji Puls.
W ub.r. przychody Polsat Media zwiększyły się o 23,6 proc. do 245,11 mln zł, m.in. dzięki przejęciu sprzedaży oferty reklamowej Grupy Interia i kanałów TV Puls. Firma wypłaciła 153 mln zł dywidendy, z czego zdecydowaną większość Cyfrowemu Polsatowi i Telewizji Polsat.
W przypadku TVN Media poszerzony ma zostać pakiet TVN Max, obecnie obejmujący kanały TVN i TVN7. Z naszych ustaleń wynika, że ma być w nim 20 proc. dodatkowych kanałów.
Inflacja cen ma wynieść od 6 do 20 proc. Podwyżka będzie uzależniona od klastra, do którego - ze względu na poziom rocznych wydatków - zakwalifikowany będzie reklamodawca. Im wyższy klaster, tym podwyżka będzie większa.
Zwiększone mają zostać - w stosunku do zasad z tego roku - rabaty za udział zakupu cennikowego. Zmieniona zostanie również grupa rozliczeniowa w polityce handlowej TVN Media - z dotychczasowej 16-49 lat do 20-54 lata.
W ub.r. TVN Media zwiększyło przychody o 12 proc. do 241,65 mln zł, a ograniczyło zatrudnienie o prawie 40 pracowników. Zysk netto firmy zmalał z 203,54 do 153,05 mln zł, głównie wskutek niższej dywidendy od Canal+ Polska.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Szczegółowych zasad dotyczących polityki handlowej obu biur reklamy na 2023 rok nie udało nam się uzyskać. TVN Media nasze pytania pozostawiło bez odpowiedzi.
- Cały czas jesteśmy w trakcie spotkań z naszymi partnerami biznesowymi i nie chcielibyśmy ujawniać założeń naszej polityki handlowej zanim poznają je wszyscy zainteresowani - przekazał nam z kolei Marcin Szaniawski, marketing & PR director w Polsat Media.
Biuro reklamy TVP opublikuje zasady sprzedaży czasu reklamowego na 2023 rok w tym tygodniu.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w biurach reklamy TVN Media i Polsat Media. TVN z szerszą grupą rozliczeniową, w Polsat Media obowiązkowy zakup VOD