TVN stawia na produkcję do internetu. Rusza TVN Emotion Studio
Grupa TVN zamierza jeszcze mocniej skoncentrować się na produkcji treści dla internetu, w tym urządzeń mobilnych i social mediów. Zajmie się tym nowoutworzone TVN Emotion Studio. W jego kierownictwie są Piotr Ochalski, Radosław Kotapka i Katarzyna Johansson - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
- Stworzenie studia kreatywno-produkcyjnego stanowi naszą odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie użytkowników platform online na jakościowe produkcje wideo - mówi Wirtualnemedia.pl Christian Anting, członek zarządu Grupy TVN ds. digital i e-commerce.
W ciągu najbliższego roku TVN Emotion Studio wyprodukuje ponad 100 godzin materiału. Złoży się na to m.in. sześć własnych produkcji dla serwisu Player.pl, a wśród nich serial dokumentalny o Legii Warszawa „(L)egenda”, który od 16 kwietnia br. można oglądać na platformie wideo na żądanie TVN.
Dotąd TVN zlecał realizacją produkcji dla serwisu Player.pl producentom zewnętrznym - np. serial „Web Therapy” wyprodukowała firma FremantleMedia, zaś show „Lip Sync Battle - Ustawka” - Golden Media Polska.
Po utworzeniu TVN Emotion Studio, Grupa TVN chce więcej sama produkować dla swojego serwisu VoD i tworzyć autorskie formaty dedykowane internetowi czy aplikacjom mobilnym. Dodatkowo TVN Emotion Studio ma też świadczyć usługi klientom w obszarze działalności w mediach społecznościowych.
Prezesem nowej struktury został Piotr Namura-Ochalski, związany z Grupą TVN od 14 lat. Namura-Ochalski ostatnio był dyrektorem programowym Player.pl, którą współtworzył od początku. Pracował też przez wiele lat w dziale programmingu stacji, będąc jednym z najbliższych współpracowników dyrektora programowego TVN Edwarda Miszczaka.
Dyrektorem kreatywnym TVN Emotion Studio został Radosław Kotapka, który ostatnio zajmował stanowisko executive creative director w agencji reklamowej Young & Rubicam, a wcześniej pracował w agencjach Saatchi&Saatchi, Saatchi&Saatchi Buenos Aires oraz 180heartbeats + Jung von Matt.
Z kolei Katarzyna Johansson jako dyrektor operacyjna będzie odpowiadać za strategię biznesową nowej jednostki. Ostatnio związana była z biurem reklamy Atmedia, gdzie odpowiedzialna była za rozwój oferty digital, współpracę z oddziałami w Czechach i na Węgrzech oraz zarządzanie komunikacją marketingową firmy. Wcześniej pracowała w domu mediowym OMD.
Grupa TVN nie podaje jeszcze, jak dużo osób będzie pracować w TVN Emotion Studio. - Zespół się rozwija, więc w tej chwili nie chciałabym mówić o liczbie osób - mówi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Antoniszewska, PR manager TVN Online.
Nie tylko TVN stawia na produkcję do sieci. Realizację formatów internetowych zapowiada też Telewizja Polska, która chce wzmocnić pozycję swojej platformy VoD i kończy z udostępnianiem swojego kontentu w innych serwisach wideo na żądanie. Z kolei Grupa Onet, która od kwietnia br. na stronie VoD.pl nie udostępnia już programów i seriali TVP, z myślą o tym serwisie produkuje kilka seriali fabularnych i dokumentalnych.
Z danych badania gemiusAudience wynika, że w lutym br. serwis Player.pl miał 2,13 mln realnych użytkowników i zanotował 50,92 mln odsłon (dane dotyczą tylko komputerów stacjonarnych).
Dołącz do dyskusji: TVN stawia na produkcję do internetu. Rusza TVN Emotion Studio