TVN: wartość rynku reklamy TV wzrosła o 0,2 proc. do 790 mln zł w I kw.
Wartość polskiego rynku reklamy telewizyjnej w I kwartale wzrosła o 0,2% r/r do 790 mln zł, poinformowała grupa medialna TVN powołując się na dane własne i Starlink. Spółka podała, że jej własne przychody z reklamy telewizyjnej wzrosły o 2,7% do 264 mln zł.
Łączne przychody reklamowe stacji innych niż TVN miały spaść w I kw. o 1,2% do 516 mln zł, wynika z raportu przedstawionego przez spółkę w czwartek.
Grupa podała, że jej przychody wzrosły rok do roku o 39 milionów złotych wg porównywalnych danych oraz o 113 milionów złotych wg zaraportowanych danych. Oznacza to wzrost odpowiednio o 8% i 26%. Różnica między wzrostem wg danych porównywalnych, a zaraportowanych wynika z 74 milionów złotych przychodów platformy ‘n', które nie były skonsolidowane w I kw. 2009 roku w związku z przejęciem kontroli nad ITI Neovision, operatorem platformy ‘n' w dniu 11 marca 2009 roku.
Wzrost przychodów wg danych porównywalnych w większości jest efektem: przychodów platformy ‘n' wyższych o 33 milionów złotych wynikających ze wzrostu bazy abonenckiej rok do roku o 33% i stabilnego poziomu ARPU oraz wzrostu telewizyjnych i internetowych przychodów reklamowych o 11 milionów złotych w efekcie wzrostu cen spotów reklamowych i ich wyższej sprzedaży.
"Osiągnięcia w obszarze płatnej telewizji i reklamy zostały w niewielkim stopniu pomniejszone przez niższe przychody w obszarach Audiotele i opłat za kanały tematyczne" - poinformowano także.
Tego samego dnia Agora podała, że według jej danych, wartość całego rynku reklamowego w I kw. spadła o 1,5% r/r do 1,6 mld zł.
TVN miał 63,97 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2010 roku wobec 29,07 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 548,38 mln zł wobec 435,12 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: TVN: wartość rynku reklamy TV wzrosła o 0,2 proc. do 790 mln zł w I kw.