TVN widzi oznaki poprawy na rynku reklamy
Grupa medialna TVN ocenia, że w IV kwartale pojawiły się pierwsze oznaki poprawy na rynku reklamowym, wynika z prezentacji spółki dla inwestorów. Równocześnie TVN poinformował, że jego przychody z reklamy telewizyjnej spadły w III kw. o 14% r/r i ocenił, że jest to dynamika zbliżona do zanotowanej przez cały rynek.
"Nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł do 32,3% z 31,7% w analogicznym okresie 2008 r." - czytamy w informacji spółki. W ciągu dziewięciu miesięcy udział grupy TVN w rynku reklamy telewizyjnej utrzymywał się na poziomie 35%.
Powołując się na dane domu mediowego Starlink TVN podał, że w III kw. cały polski rynek reklamy skurczył się o 14% r/r do 1392 mln zł. Jedynym segmentem rynku, który zanotował wzrost wartości (o 1% r/r) był internet (190 mln zł). Wartość segmentu reklamy telewizyjnej spadła o 13% do 625 mln zł.
Onet.pl utrzymał udział w rynku reklamy display na poziomie ok. 30%, poinformowała grupa w prezentacji.
Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 178,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 276,04 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1443,01 mln zł wobec 1305,01 mln zł.
Dołącz do dyskusji: TVN widzi oznaki poprawy na rynku reklamy