TVP Info lepiej niż TVP 3 rok temu
Po 18 dniach emisji nowy kanał Telewizji Polskiej TVP Info mawiększą oglądalność niż stacja TVP 3 rok temu. W grupie wszystkichwidzów TVP Info wyprzedza także TVN 24, z komercyjnym konkurentemprzegrywa natomiast wśród osób mających dostęp do obu stacji.
Średnia dobowa oglądalność TVP Info w okresie od 6 października(dzień startu kanału) do 23 października br. wyniosła 313 tys.widzów, co dało stacji udziały na poziomie 5,14 proc. - wynika zdanych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl.
TVP Info | Wszyscy 4+ | Kabel - satelita | ||
Data | AMR | SHR% | AMR | SHR% |
06-10-2007 | 282 207 | 4,67% | 119 676 | 3,53% |
07-10-2007 | 313 571 | 4,05% | 120 698 | 2,94% |
08-10-2007 | 263 863 | 4,80% | 111 829 | 3,80% |
09-10-2007 | 269 048 | 4,89% | 111 825 | 3,70% |
10-10-2007 | 327 196 | 6,02% | 131 913 | 4,31% |
11-10-2007 | 295 739 | 5,63% | 124 497 | 4,28% |
12-10-2007 | 293 967 | 4,92% | 113 188 | 3,49% |
13-10-2007 | 337 418 | 5,32% | 128 845 | 3,70% |
14-10-2007 | 348 737 | 4,72% | 146 060 | 3,63% |
15-10-2007 | 250 312 | 4,58% | 103 880 | 3,50% |
16-10-2007 | 271 074 | 5,03% | 105 860 | 3,58% |
17-10-2007 | 276 032 | 5,12% | 112 458 | 3,76% |
18-10-2007 | 319 195 | 5,60% | 129 470 | 4,08% |
19-10-2007 | 301 833 | 5,25% | 120 390 | 3,83% |
20-10-2007 | 280 672 | 4,28% | 116 659 | 3,15% |
21-10-2007 | 467 707 | 5,64% | 197 408 | 4,37% |
22-10-2007 | 415 107 | 6,88% | 186 451 | 5,66% |
23-10-2007 | 327 148 | 5,43% | 133 245 | 4,12% |
średnia | 313379 | 5,14% | 128575 | 3,85% |
Rok temu TVP 3 notowała słabsze wyniki niż obecnie TVP Info. Wokresie od 7 do 24 października 2006 roku stację oglądało bowiemśrednio 263 tys. osób przy udziałach w rynku na poziomie 4,5 proc.Jednak we wrześniu br. TVP 3 miała już tylko minimalnie mniejsząwidownię niż TVP Info obecnie (306 tys. osób), osiągnęła natomiastwyższe udziały (5,35 proc.).
W analizowanym okresie (6 - 23.10.2007) główny konkurent TVPInfo - kanał TVN 24 - przyciągał przed telewizory średnio 221 tys.widzów, co dało stacji udziały na poziomie 3,62 proc. Pomimoprzegranej wśród wszystkich widzów, TVN 24 pozostajeniekwestionowanym liderem wśród odbiorców telewizji kablowej isatelitarnej, gdzie udziały kanału wyniosły 6,6 proc., a TVP Info -3,85 proc.
Dane telemetryczne pokazują, że zarówno TVP Info, jak i TVN 24ogląda nieco więcej mężczyzn niż kobiet. Poza tym kanałinformacyjny Telewizji Polskiej wybierają najchętniej widzowiepowyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi i największych miast zkażdym rodzajem wykształcenia. Z kolei TVN 24 przyciąga przedewszystkim widzów w wieku od 30 do 34 lat oraz mających więcej niż45 lat, zamieszkałych w miastach i posiadających wykształcenieśrednie i wyższe.
TVP Info | TVN 24 | ||||
ADH% | AFF | ADH% | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 50,13% | 104 | 53,18% | 110 |
Kobiety | 49,87% | 96 | 46,82% | 91 | |
Wiek | 4- 9 | 0,81% | 13 | 0,71% | 11 |
10- 15 | 0,95% | 12 | 0,94% | 12 | |
16 - 19 | 1,08% | 17 | 1,02% | 16 | |
20 - 24 | 2,06% | 23 | 1,59% | 18 | |
25 - 29 | 2,73% | 33 | 3,41% | 41 | |
30 - 34 | 5,29% | 70 | 8,58% | 113 | |
35 - 39 | 3,20% | 49 | 4,95% | 76 | |
40 - 44 | 4,52% | 67 | 4,43% | 65 | |
45 - 49 | 9,89% | 122 | 12,56% | 155 | |
50 - 54 | 10,55% | 128 | 15,07% | 183 | |
55 - 59 | 13,34% | 192 | 12,47% | 179 | |
60+ | 45,56% | 252 | 34,26% | 189 | |
Wlk.miasta | Wieś | 38,76% | 101 | 12,61% | 33 |
< 50 tys. | 22,19% | 92 | 29,83% | 124 | |
50-100 tys. | 7,16% | 81 | 13,86% | 156 | |
100-200 tys. | 6,99% | 87 | 14,60% | 182 | |
> 200 tys. | 24,90% | 121 | 29,11% | 141 | |
Zawód | Top management | 6,42% | 80 | 18,33% | 227 |
Pracownicy szczebla średniego | 9,86% | 82 | 17,55% | 146 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 12,78% | 67 | 9,19% | 48 | |
Emeryci | 60,46% | 232 | 46,49% | 178 | |
Inne | 10,48% | 30 | 8,45% | 24 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 53,47% | 118 | 29,66% | 65 |
Średnie | 33,79% | 114 | 42,55% | 144 | |
Wyższe | 10,98% | 102 | 26,14% | 243 | |
Inne | 1,76% | 12 | 1,65% | 12 |
Dołącz do dyskusji: TVP Info lepiej niż TVP 3 rok temu