„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki
W okresie od grudnia ub.r. do maja br. prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Z kolei wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,47 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,22 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,06 proc., która zanotowała spadek o 0,33 pkt. proc.
Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,48 proc. pytanych (spadek o 1,15 pkt. proc.).
Tuż za pierwszą trójką uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,41 proc., czyli o 1,12 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji ósmej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 6,13 proc. osób, czyli o 1,76 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień 2012 - maj 2013 |
grudzień 2011 - maj 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Twój Styl |
11,47% |
12,22% |
Claudia |
9,06% |
9,39% |
Cztery Kąty |
7,48% |
8,63% |
Focus |
7,41% |
8,53% |
Murator |
7,20% |
7,73% |
Poradnik Domowy |
6,92% |
7,76% |
Kobieta i Życie |
6,51% |
7,00% |
Przyślij Przepis! |
6,13% |
4,37% |
Dobre Rady |
5,88% |
6,05% |
Świat Kobiety |
5,87% |
5,78% |
Mój Piękny Ogród |
5,65% |
5,57% |
Komputer Świat |
5,63% |
5,84% |
Olivia |
5,48% |
5,96% |
Przepisy Czytelników |
5,43% |
5,84% |
National Geographic |
5,00% |
5,49% |
Avanti |
4,96% |
5,47% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych |
4,84% |
4,89% |
Świat Wiedzy |
4,54% |
4,12% |
Glamour |
4,08% |
4,51% |
Świat Zdrowia |
3,97% |
- |
Pani |
3,82% |
3,83% |
Mamo To Ja |
3,59% |
4,34% |
Działkowiec |
3,35% |
4,96% |
CD Action |
2,98% |
3,37% |
CKM |
2,85% |
3,14% |
Cosmopolitan |
2,65% |
3,02% |
Dom & Wnętrze |
2,63% |
2,85% |
Joy |
2,56% |
3,26% |
Elle |
2,55% |
2,18% |
Moje Mieszkanie |
2,45% |
2,98% |
Auto Motor i Sport |
2,40% |
2,44% |
Zwierciadło |
2,33% |
2,51% |
PC Format |
2,27% |
2,73% |
Moje Gotowanie |
2,24% |
2,74% |
Playboy |
2,23% |
2,19% |
Focus Historia |
2,08% |
1,92% |
M jak mieszkanie |
1,99% |
2,34% |
TopGear |
1,94% |
1,82% |
Moda na Zdrowie |
1,93% |
1,92% |
Przepis na Zdrowie |
1,87% |
- |
Logo |
1,83% |
1,89% |
Dobre Wnętrze |
1,81% |
1,88% |
Ładny Dom |
1,79% |
1,83% |
Świat Motocykli |
1,77% |
1,90% |
PC World |
1,76% |
1,85% |
Uroda |
1,73% |
2,09% |
Charaktery |
1,72% |
1,81% |
Dziecko |
1,71% |
1,94% |
Auto Świat Poradnik |
1,69% |
1,72% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko |
1,69% |
1,46% |
Men's Health |
1,67% |
1,88% |
Zdrowie |
1,65% |
1,92% |
Twoje Dziecko |
1,62% |
1,95% |
National. Geographic. Traveler |
1,60% |
1,60% |
Kuchnia |
1,40% |
1,65% |
Przepis na Ogród |
1,33% |
1,39% |
Na ścieżkach życia |
1,26% |
1,13% |
Wróżka |
1,25% |
1,41% |
Chip |
1,24% |
1,62% |
Twój Maluszek |
1,23% |
1,64% |
Forbes |
1,22% |
1,25% |
Magazyn Futbol |
1,16% |
1,66% |
Gotuj Krok po Kroku |
1,16% |
0,85% |
Burda |
1,13% |
1,40% |
InStyle |
1,09% |
1,21% |
Bravo Girl |
1,03% |
1,34% |
M jak Mama |
1,02% |
1,19% |
Vita |
0,97% |
1,26% |
Film |
0,91% |
1,47% |
21. wiek |
0,90% |
0,98% |
Twist |
0,82% |
0,94% |
Majster |
0,77% |
1,20% |
Sukces |
0,77% |
0,69% |
Reader's Digest |
0,74% |
0,99% |
Podróże |
0,74% |
0,76% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne |
0,70% |
- |
Zbuduj Dom |
0,67% |
0,95% |
Voyage |
0,64% |
0,76% |
Shape |
0,64% |
0,72% |
Hot Moda & Shopping |
0,61% |
0,69% |
Weranda |
0,58% |
0,88% |
SENS Rozwój Zdrowie Piękno |
0,57% |
0,46% |
Architektura-Murator |
0,46% |
0,47% |
Fun Club |
0,46% |
0,51% |
Żagle |
0,37% |
0,45% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,13 proc. pytanych, czyli o 0,44 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień 2012 - maj 2013 |
grudzień 2011 - maj 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Komputer Świat Twój Niezbędnik |
2,13% |
2,57% |
Auto Świat 4x4 |
1,50% |
1,93% |
Komputer Świat Gry |
1,50% |
1,65% |
Sól i Pieprz |
0,84% |
1,43% |
Elle Decoration |
0,65% |
0,70% |
Weranda Country |
0,31% |
0,34% |
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) |
0,13% |
0,27% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej próbie 24 210 przypadków i w okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku na losowej próbie 21 611 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Od stycznia do maja 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „SENS Rozwój Zdrowie Piękno”, „Świat Zdrowia”, „Zbuduj Dom”, „Komputer Świat Gry” oraz „Witaj w Podróży”. Natomiast w grudniu 2012 roku nie był badany miesięcznik „Przyślij Przepis Wydanie Specjalne”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki