„Twój Styl” na czele i z największym wzrostem reklamowym - „Newsweek”, „Wprost” i „Flesz” w dół (TOP 10)
Wydawany przez Wydawnictwo Bauer miesięcznik „Twój Styl” zarobił w pierwszym kwartale br. najwięcej z reklam wśród magazynów oraz zanotował największy wzrost tych przychodów. Spadły natomiast wpływy reklamowe „Newsweeka”, „Wprost” i „Flesza”.
Wydawcy magazynów w pierwszych trzech miesiącach br. zarobili na reklamach 715,9 mln zł. Oznacza to, że ich przychody wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 18,3 proc. - wynika z raportu Kantar Media (dane cennikowe bez rabatów) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Reklamodawcy najwięcej wydali na reklamy w miesięczniku „Twój Styl” - 45,4 mln zł. Tytuł ten zwiększył w skali roku wpływy z reklam o 85,4 proc. Drugi na reklamowym podium magazynów dwutygodnik „Viva” opublikował w I kwartale br. reklamy warte 39,1 mln zł - tym samym zarobił 36,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzeci pod tym względem „Tele Tydzień” zwiększył wpływy o 15,5 proc., o 35,8 mln zł.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I – III 2014 |
I – III 2015 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
24 481 620 zł |
45 392 151 zł |
85,4 |
VIVA |
28 590 542 zł |
39 065 505 zł |
36,6 |
TELE TYDZIEŃ |
30 992 883 zł |
35 789 042 zł |
15,5 |
NEWSWEEK POLSKA |
27 129 248 zł |
24 244 415 zł |
-10,6 |
WPROST |
26 819 183 zł |
24 086 275 zł |
-10,2 |
PARTY |
19 598 962 zł |
21 955 152 zł |
12 |
PRZYJACIÓŁKA |
13 267 346 zł |
19 012 887 zł |
43,3 |
KROPKA TV |
- |
18 336 750 zł |
- |
POLITYKA |
- |
16 530 134 zł |
- |
FLESZ |
16 073 831 zł |
15 894 289 zł |
-1.1 |
razem |
605 381 737 zł |
715 888 424 zł |
18,3 |
Większe niż przed rokiem przychody z reklam miały też „Przyjaciółka” - wzrost o 43,3 proc., do 19 mln zł i „Party” - wzrost o 12 proc., do ok. 22 mln zł.
W porównaniu z I kwartałem ub.r. spadły wpływy reklamowe tygodników „Newsweek Polska” i „Wprost”. Reklamodawcy w pierwszym tytule wydali 24,2 mln zł (10,6 proc. mniej w skali roku), w drugim – 24,1 mln zł (10,2 proc. mniej).
Do czołówki największych pod względem wpływów z reklam magazynów dołączyły w tym roku „Kropka TV” (18,3 mln zł) i „Polityka” (16,5 mln zł). Wypadły z niej natomiast „Forbes” i „Gala”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” na czele i z największym wzrostem reklamowym - „Newsweek”, „Wprost” i „Flesz” w dół (TOP 10)