SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tydzień w reklamie tv: więcej na leki, Polsat w dół, TVN w górę

W minionym tygodniu cennikowo na reklamę telewizyjną w Polsce wydano 261 mln zł. Dużo więcej niż tydzień wcześniej przeznaczono na reklamy leków.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w zeszłym tygodniu cennikowo przeznaczono na reklamy w telewizji o 7 mln zł więcej niż we wcześniejszym tygodniu (zobacz dokładne dane z tego okresu). To kolejny tydzień z rzędu, w którym wydatki na reklamę telewizyjną wyraźnie się zwiększyły.

Wartość reklam produktów zdrowotnych i leków zwiększyła się w skali tygodnia o 9 mln zł, a reklam żywności - o 3 mln zł. Za to na spoty produktów i usług telekomunikacyjnych wydano 3 mln zł mniej, a na spoty marek z sektora rozrywki i kultury - 2 mln zł mniej..

Tydzień w reklamie telewizyjnej (13 - 19 lutego 2012)
sektor cennikowe wydatki udział proc.
Produkty zdrowotne, leki 61 095 904,80 zł 23,4
Żywność 60 660 264,15 zł 23,23
Telekomunikacja 27 698 263,70 zł 10,61
Środki osobistej pielęgnacji ciała 22 965 735,40 zł 8,79
Rozrywka, kultura 19 020 565,90 zł 7,28
Finanse 17 298 957,40 zł 6,62
Sprzedaż 15 422 858,10 zł 5,91
Motoryzacja, transport 10 836 953,00 zł 4,15
Domowe środki czystości 6 381 175,10 zł 2,44
Wyposażenie domu i biura 5 819 435,00 zł 2,23
Produkty dla dzieci 5 309 126,50 zł 2,03
Usługi 3 154 774,20 zł 1,21
Produkty dla zwierząt 1 655 927,80 zł 0,63
Marketing 1 573 955,20 zł 0,6
Odzież, obuwie 1 041 313,00 zł 0,4
Rolnictwo, ogrodnictwo 594 370,00 zł 0,23
Inne 563 952,50 zł 0,22
Budownictwo 41 125,00 zł 0,02
Razem: 261 135 556,75 zł


Polsat cennikowo zarobił z reklam 0,8 mln zł mniej niż tydzień wcześniej, za to TVN milion złotych więcej. Nieznaczne wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły też TVP 1 i TVP 2. 

Tydzień w reklamie telewizyjnej (13 - 19 lutego 2012)
stacja cennikowe wpływy udział proc.
Polsat 43 499 030,00 zł 16,66
TVN 38 872 085,00 zł 14,89
TVP1 26 443 865,00 zł 10,13
TVP2 19 294 185,00 zł 7,39
AXN 7 311 455,00 zł 2,80
Discovery 6 665 030,00 zł 2,55
VIVA Polska 6 083 455,00 zł 2,33
TV4 5 056 482,50 zł 1,94
TVN24 4 860 109,50 zł 1,86
TLC 4 842 620,00 zł 1,85
Polo TV 4 842 520,00 zł 1,85
Disney Channel 4 602 400,00 zł 1,76
TV PULS 3 901 940,00 zł 1,49
National Geographic 3 524 785,00 zł 1,35
TVN7 3 523 320,00 zł 1,35
Comedy Central 3 297 710,00 zł 1,26
Discovery Science 3 265 065,00 zł 1,25
Discovery World 3 136 430,00 zł 1,20
MTV Polska 2 994 770,00 zł 1,15
Disney XD 2 877 615,00 zł 1,10


 

Dołącz do dyskusji: Tydzień w reklamie tv: więcej na leki, Polsat w dół, TVN w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl