Unilever zmiejsza wydatki na reklamę
Firma Unilever uruchomiła globalny przegląd swoich zobowiązań w zakresie planowania i zakupu mediów.
Przegląd obejmuje prawie wszystkie lokalne budżety medialne brytyjsko-holenderskiego koncernu rolno-spożywczego i kosmetycznego, podał Adweek. Większość z nich obsługuje dom mediowy Mindshare, w tym na rynku amerykańskim i brytyjskim.
W 2008 roku Unilever tylko w USA wydał na reklamy 640 milionów dolarów. W Wielkiej Brytanii roczne wydatki w tym zakresie sięgają poziomu 240 milionów dolarów, a w całej Europie 1 miliarda dolarów. Z kolei w skali globalnej koncern wydaje ponad 7 miliardów dolarów rocznie na reklamę i promocje.
Oprócz Mindshare, Unilever obsługiwany jest także przez inne należące do WPP Group domy mediowe, jak również agencje należące do Omnicom i Interpublic. Wszystkie trzy wymienione holdingi zostały zaproszone do ponownego ubiegania się o medialne budżety koncernu na poszczególnych rynkach, wśród których są m.in. Ameryka Północna, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy, Holandia, Polska, Rosja, Indie i Chiny.
Dołącz do dyskusji: Unilever zmiejsza wydatki na reklamę