Universal McCann obniża prognozę wzrostu nakładów na reklamę
Dom mediowy Universal McCann jako kolejny obniżył prognozę wzrostu światowych wydatków reklamowych w bieżącym roku.
W swoim raporcie Universal McCann zakłada, że nakłady na reklamę na całym świecie zwiększą się w bieżącym roku o 4,4 procenta. W grudniu ubiegłego roku dom mediowy zakładał tutaj wzrost o 4,6 procenta - informuje serwis Brand Republic.
Autor raportu Bob Coen (pełniący funkcję wiceprezesa i dyrektora ds. prognoz w należącej do Universal McCann agencji Magna) znacząco obniżył również prognozę odnośnie tegorocznego wzrostu wydatków reklamowych w USA: z 3,7 do 2 procent.
Coen spodziewa się, że w większości krajów o rozwiniętej gospodarce wzrost będzie skromny i mniej więcej na takim samym poziomie jak w USA.
Pozytywne wieści nadchodzą za to z rynków rozwijających się, takich jak Chiny, Rosja, Indie i Brazylia, dzięki którym światowe wydatki na reklamę poza USA zwiększą się w bieżącym roku o 6,3 procenta.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Universal McCann obniża prognozę wzrostu nakładów na reklamę