Usługi i outsourcing mają być dla Ericssona motorami wzrostu na rynku polskim
Ericsson zamierza zwiększyć udziały w polskim rynku, poinformował w rozmowie z agencją ISB prezes Ericsson w Polsce Staffan Henriksson. Obszarami wzrostu mają być usługi oraz outsourcing zarządzania sieciami telekomunikacyjnymi Ericsson chce utrzymać swoją pozycję w sektorze dostawców sprzętu telekomunikacyjnego i budowy sieci.
"Udział w projektach outsourcingowych jest częścią zarówno globalnej, jak i lokalnej polskiej strategii Ericsson. Trend, zgodnie z którym operatorzy oddają zarządzanie swoją siecią na zewnątrz rozpoczął w Europie Zachodniej, zadomowił się w takich krajach jak Wielka Brytania, czy Hiszpania. Teraz dochodzi do Polski i myślę że w ciągu 3-4 lat praktycznie wszyscy operatorzy zdecydują się na outsourcing" - ocenił Henriksson.
W Polsce pionierem outsourcingu sieci jest Netia, która przekazała zarządzanie swoją siecią Ericssonowi już w 2006 r.
"Netia jest przykładem sukcesu takiego projektu i operatora, który między innymi dzięki outsourcingowi osiągnął zakładane cele" - powiedział Henriksson. Według niego operatorzy decydują się na outsourcing właśnie teraz, kiedy wyścig między nimi na rynku się zaostrza, proste okazje do wzrostu przychodów zostały wyczerpane, a szansą na zwiększanie konkurencyjności na rynku są raczej nowe rodzaje usług.
Ericsson planuje też budowę w Polsce swojego centrum kompetencyjnego opracowującego i oferującego tzw. usługi Managed Services, adresowane do operatorów stacjonarnych.
"Zaczęliśmy przygotowania do tego projektu, jego rozwój zależy od rozwoju lokalnego rynku. Jestem jednak optymistą zarówno jeśli chodzi o rynek, jak i ten projekt" - zaznaczył Henriksson. Dodał, że centrum, które docelowo może zatrudniać kilkuset specjalistów, będzie też eksportować usługi poza Polskę.
"Nasi globalni klienci Deutsche Telekom i France Telecom zawiązali porozumienie dotyczące zamówień. Nasi polscy klienci Orange i PTC tworzą projekt współdzielenia sieci Takie wydarzenia kreują nowe warunki na rynku . Jeśli chodzi o wzrost to usługi i outsourcing będą kluczowe" - podkreślił Henriksson.
Dołącz do dyskusji: Usługi i outsourcing mają być dla Ericssona motorami wzrostu na rynku polskim