Vectra szykuje się do kupna Multimedia Polska, pyta UOKiK o zgodę
Sieć kablowa Vectra podpisała porozumienie z większościowymi akcjonariuszami Multimedia Polska dotyczące kupna 100 proc. akcji tej spółki. Na transakcję musi się zgodzić prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Vectra i akcjonariusze większościowi Multimedia Polska podpisały term sheet ustalający wstępne warunki transakcji. Nie podano, ile wynosi jej kwota.
W poniedziałek Vectra złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o wyrażenie zgody na przejęcie Multimedia Polska.
- Niniejsza transakcja wpisuje się w strategię Vectry. Zwiększenie skali działalności wzmacnia potencjał dalszego rozwoju oraz zwiększa możliwości dalszych inwestycji infrastrukturalnych i technologicznych - uzasadnia Tomasz Żurański, prezes Vectry. - Połączony podmiot skorzysta z istotnych synergii i będzie mógł efektywniej funkcjonować na konkurencyjnym polskim rynku telekomunikacyjnym - dodał.
Z kupna Multimedia Polska wycofał się UPC
W październiku ub.r. ogłosił przejęcie Multimedia Polska za 760 mln zł UPC Polska. Jednak pod koniec marca UPC wycofał się z transakcji, a badający ją Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenił, że fuzja firm spowodowałaby ograniczenie konkurencji na rynkach płatnej telewizji i dostępu do internetu stacjonarnego w 11 miastach.
W ub.r. Grupa Multimedia Polska zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 3 proc. do 678,4 mln zł oraz 1,8 mln zł straty netto (wobec 9,4 mln zł zysku rok wcześniej). Na koniec ub.r. miała ponad 750 tys. klientów i 1,75 mln sprzedanych usług jednostkowych (RGU).
W kwietniu br. firma wzięła 1,515 mld zł kredytu na całkowitą spłatę ówczesnego zadłużenia oraz 30 mln zł kredytu na finansowanie bieżących potrzeb. Kredyty ma spłacić za 6 lat.
Vectra z 860 mln zł zysku w ub.r.
Vectra na koniec ub.r. miała ponad 900 tys. klientów. W ub.r. firma zanotowała 715,7 mln zł przychodów sprzedażowych (wobec 698,9 mln zł rok wcześniej), 698 mln zł kosztów operacyjnych (668,5 mln zł w 2016 roku) oraz 18,8 mln zł zysk operacyjnego (wobec 26,9 mln zł w 2016 roku).
Natomiast zysk netto Vectry w ub.r. wyniósł aż 858,8 mln zł, co wynika głównie z 900,2 mln zł dywidend od podmiotów powiązanych (rok wcześniej w ogóle nie zanotowała takich wpływów) i 36,6 mln zł z odsetek, głównie od jednostek powiązanych (wobec 5,1 mln zł w 2016 roku).
Dołącz do dyskusji: Vectra szykuje się do kupna Multimedia Polska, pyta UOKiK o zgodę