W pogoni za MySpace
MySpace to niekwestionowany światowy lider na rynku serwisów społecznościowych. Ale w Wielkiej Brytanii pomału zaczynają deptać mu po piętach konkurencyjne Facebook i Bebo.
Jak wynika z danych firmy badawczej Nielsen/NetRatings, w maju należący do News Corp. serwis MySpace zanotował spadek odwiedzin w Wielkiej Brytanii, podczas gdy Facebook i Bebo zdobyły nowych użytkowników.
W ciągu ostatniego półrocza Facebook stał się bardziej popularny w Wielkiej Brytanii niż w USA, gdzie rozpoczynał działalność z przeznaczeniem tylko dla studentów tamtejszych uczelni. Według danych Nielsena, w maju Facebook odwiedziło 10 procent brytyjskich internautów, w porównaniu do 9 procent amerykańskich. Po otwarciu się na inne grupy, serwis zwiększył swoją bazę użytkowników o ponad 500 procent.
Nielsen/NetRatings prognozuje, że jeśli majowy trend się utrzyma, to Facebook i Bebo już we wrześniu będą się cieszyć taką samą popularnością w Wielkiej Brytanii jak MySpace.
Pod względem liczby użytkowników - 6,5 miliona - MySpace wciąż jeszcze dominuje na brytyjskiej scenie serwisów społecznościowych. Bebo ma 4 miliony, a Facebook 3,2 miliona użytkowników. Z kolei około pół miliona brytyjskich internautów korzysta z wszystkich trzech omawianych serwisów.
Dołącz do dyskusji: W pogoni za MySpace