W sierpniu najwięcej zyskali w telewizji sponsorzy kolarstwa
W sierpniu ekspozycje marek podczas telewizyjnych relacji z wyścigów kolarskich osiągnęły wartość ponad 50 mln zł - wynika z danych Pentagon Research. Wśród sponsorów najwięcej zyskał w ten sposób Plus.
W sierpniu podczas telewizyjnych transmisji z wyścigów kolarstwa szosowego i poświęconych mu programów marki były eksponowane ponad 14 tys. razy, czego wartość mediowa wyniosła 51,3 mln zł - pokazuje raport Pentagon Research. Wynika to oczywiście z relacji z Tour de Pologne, podczas których promowane były m.in. firmy produkujące samochody techniczne towarzyszące zawodnikom. Z kolei loga sponsorów piłki nożnej pojawiały się na ekranach podobnie często, ale firmy zyskały dzięki temu nieco mniej - 34,7 mln zł. Podczas relacji i programów dotyczących siatkówki marki pojawiały się najczęściej - ponad 22 tys. razy, a ich wartość mediowa przekroczyła 20 mln zł. Z kolei 18,5 mln zł zaoszczędzili w ten sposób na reklamach w telewizji sponsorzy skoków narciarskich.
Zdecydowanie najefektywniejszy w telewizyjnym sponsoringu sportowym- zarówno pod względem liczby ekspozycji i ich wartości mediowej - okazał się w sierpniu Plus, którego logo pojawiało się w programach sportowych ponad 15 tys. razy. O wiele niższe zyski dzięki takiej formie promocji osiągnęły Skandia, Wagraf, TVP1, Adidas i Fiat.
Badanie zrealizowane przez Pentagon Research obejmuje transmisje i programy sportowe (również wiadomości) w TVP1, TVP2, paśmie wspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsacie, Polsacie Sport i TV4.
Dołącz do dyskusji: W sierpniu najwięcej zyskali w telewizji sponsorzy kolarstwa