Wavemaker z globalnym budżetem mediowym L'Oreal
W wyniku rozstrzygnięcia przetargu na obsługę mediową firmy kosmetycznej L'Oreal agencja mediowa Wavemaker (GroupM/WPP) obecnie zajmuje się planowaniem i zakupem mediów do kampanii tej firmy na 25 rynkach na świecie.
Wavemaker wygrał przetarg na obsługę mediową L'Oreal w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Australii i Nowej Zelandii. To budżet szacowany na ok. 500 mln dolarów.
W regionie DACH (Niemcy, Austria i Szwajcaria), który jest jednym z największych rynków L'Oreal, Wavemaker przejął budżet o wartości 400 mln dolarów dotychczas obsługiwany przez Publicis. Budżet w Australii i Nowej Zelandii (wart 70 mln dolarów) - od Carat (dentsu).
Agencja obroniła niedawno biznes L'Oreal o wartości 61 mln dolarów w Indiach i konto o wartości 15 mln dolarów w Europie Środkowo-Wschodniej.
W Polsce za obsługę mediową koncernu odpowiada od kilku lat Starcom (Publicis Media).
Obecna wygrana rozszerza zakres współpracy Wavemaker z L'Oréal na 25 rynków i jest częścią globalnego przeglądu mediów. W 2020 roku ten koncern kosmetyczny wydał 8,65 mld euro na reklamę na całym świecie.
W Wielkiej Brytanii zakupem mediów i planowaniem mediów dla L'Oreal zajmuje się agencja Essence (WPP) po tym, jak w 2019 roku odebrała ten budżet o wartości 106 milionów funtów agencji Wavemaker.
Dołącz do dyskusji: Wavemaker z globalnym budżetem mediowym L'Oreal