O ponad 10 proc. więcej na reklamy w telewizji i radiu. Aflofarm ze spadkiem, Euro-Net i Neonet mocno w górę (Top10)
Po pięciu miesiącach br. cennikowe wydatki na reklamę w mediach wzrosły rok do roku o ponad 5 proc. Więcej zarobiły telewizja, radio i outdoor. Mocno swoje wydatki zwiększyły takie firmy, jak Neonet, Euro-Net i właściciel Media Expert. Aflofarm zredukował je o blisko jedną czwartą.
W okresie od stycznia do maja br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach (bez internetu) blisko 14,1 mld zł, czyli 5,4 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar, netto, bez rabatów).
Ponad połowa – 8,4 mld zł – trafiła do telewizji, co oznacza wzrost w porównaniu z ub.r. o 12,5 proc. O 13,8 proc. wzrosły wydatki na reklamę radiową – z 3,06 mld zł do 3,48 mld zł. Nakłady na reklamę zewnętrzną zwiększyły się o 10,7 proc. do 464,3 mln zł.
W pozostałych mediach reklamodawcy ograniczyli wydatki. Wydatki na reklamę w magazynach spadły o 16,6 proc. (do 1,26 mld zł), w gazetach – o 9 proc. (do 453,7 mln zł), w kinach – o 98 proc. (do 7,2 mln zł), a na reklamę OOH w Metrze – o 41 proc. (do 27,7 mln zł).
Mniej na reklamy Aflofarmu i Biedronki
Niezmiennie pozycję największego reklamodawcy utrzymuje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 863,7 mln zł (mniejszymi o 24,4 proc.).
Wiceliderem wydatków jest Lidl Polska, który na reklamę w tradycyjnych mediach wydał 362,1 mln zł (wzrost o 8,7 proc.). Trzecie miejsce na podium zajmuje Euro-Net Warszawa z nakładami na reklamę w kwocie 342,8 mln zł (wzrost o 58,4 proc.).
Spośród pozostałych reklamodawców z Top10 budżety na tradycyjne media zwiększyły jeszcze: Terg – o 44,1 proc. (do 324,1 mln zł), Ferrero Polska – o 12,8 proc. (do 242,5 mln zł), Neonet Wrocław – o 76,9 proc. (do 206,2 mln zł) i Polkomtel – o 1,2 proc. (do 173,6 mln zł).
Zmalały natomiast wydatki takich firm, jak: Natur Produkt Zdrovit - o 1,8 proc. (do 286,7 mln zł), USP Zdrowie – o 8,9 proc. (do 224,6 mln zł) i Jeronimo Martins Polska – o 6,3 proc. (do 187,2 mln zł).
Dołącz do dyskusji: O ponad 10 proc. więcej na reklamy w telewizji i radiu. Aflofarm ze spadkiem, Euro-Net i Neonet mocno w górę (Top10)