„Wielka czwórka” traci widzów w naziemnej telewizji cyfrowej. Polo TV z największym spadkiem
W styczniu 2015 roku wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem nadal była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło TVP Info, a najwięcej straciło Polo TV.
Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w styczniu 2015 roku pierwsze miejsce utrzymała telewizyjna Jedynka - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do stycznia 2014 roku zmniejszył się o 12,70 proc. i wyniósł 16,01 proc. - jednocześnie był to największy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”.
Drugie miejsca zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 14,74 proc., po spadku w skali roku o 5,81 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,41 proc. i wyniósł 11,45 proc. Z kolei na czwartej lokacie uplasował się TVN, którego udział zmalał o 7,76 proc. do 9,98 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 25,22 proc., pochwalić się mogła stacja TVP Info, która awansowała z pozycji 6. na 5. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,76 proc.
Tuż za pierwsza piątką zestawienia znalazła się stacja TV Puls, która w styczniu br. miała 5,04 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,51 proc. (wówczas kanał ten był piąty). Dalej znalazły się konkurencyjne stacje TVN7 (4,22 proc. udziału; spadek o 6,43 proc.) i TV4 (4,16 proc.; do góry o 12,06), która rok wcześniej była dziewiąta.
Z kolei najwięcej straciło Polo TV, które spadło z miejsca 15. na 19. Kanał ten zanotował spadek wynoszący 23,08 proc. do 1,30 proc. udziału.
Wirtualnemedia.pl | DVB-T 4+ | |
styczeń | ||
Stacja | 2015 | 2014 |
TVP1 | 16,01% | 18,34% |
Polsat | 14,74% | 15,65% |
TVP2 | 11,45% | 12,78% |
TVN | 9,98% | 10,82% |
TVP INFO | 5,76% | 4,60% |
TV PULS | 5,04% | 5,51% |
TVN7 | 4,22% | 4,51% |
TV4 | 4,18% | 3,73% |
Puls 2 | 3,72% | 4,50% |
TV6 | 2,61% | 2,15% |
TTV - Twoja Telewizja | 2,49% | 2,95% |
TVP Rozrywka | 2,07% | 1,80% |
TVP Regionalna | 1,94% | 2,45% |
ATM Rozrywka | 1,75% | 2,05% |
Fokus TV | 1,67% | 0,00% |
TVP ABC | 1,62% | 0,00% |
Stopklatka | 1,60% | 0,00% |
TVP Historia | 1,31% | 1,17% |
Polo TV | 1,30% | 1,69% |
TVP Polonia | 1,00% | 1,06% |
Eska TV | 0,93% | 1,11% |
TVP Kultura | 0,84% | 0,77% |
Polsat Sport News | 0,53% | 0,64% |
W grupie komercyjnej 16-49 w styczniu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,44 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 4,12 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział zwiększył się o 5,10 proc. do 11,95 proc. Natomiast na trzecią pozycję spadła TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 10,20 proc., po spadku w skali roku o 17,87 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (9,66 proc.; w dół o 7,03 proc.).
Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała spadek o 9,28 proc. do 6,65 proc. Natomiast dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (4,80 proc. udziału; spadek o 11,28 proc.).
Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogła newsowa stacja TVP Info, której udział poszedł do góry o 33,14 proc. do 2,33 proc.
Zaś najwięcej - również i w tym ujęciu - straciło Polo TV - było to 29,35 proc. do 2,07 proc.
Wirtualnemedia.pl | DVB-T 16-49 | |
styczeń | ||
Stacja | 2015 | 2014 |
Polsat | 17,44% | 18,19% |
TVN | 11,95% | 11,37% |
TVP1 | 10,20% | 12,42% |
TVP2 | 9,66% | 10,39% |
TV PULS | 6,65% | 7,33% |
TV4 | 4,95% | 4,39% |
Puls 2 | 4,80% | 5,41% |
TVN7 | 4,23% | 5,18% |
TV6 | 3,45% | 2,99% |
TTV - Twoja Telewizja | 3,39% | 3,68% |
TVP INFO | 2,33% | 1,75% |
ATM Rozrywka | 2,28% | 2,60% |
Polo TV | 2,07% | 2,93% |
Stopklatka | 2,02% | 0,00% |
Fokus TV | 1,89% | 0,00% |
TVP Rozrywka | 1,89% | 1,88% |
Eska TV | 1,82% | 2,06% |
TVP ABC | 1,52% | 0,00% |
TVP Historia | 1,24% | 1,24% |
TVP Regionalna | 1,19% | 1,33% |
TVP Polonia | 0,89% | 1,12% |
TVP Kultura | 0,77% | 0,89% |
Polsat Sport News | 0,49% | 0,61% |
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.
Dołącz do dyskusji: „Wielka czwórka” traci widzów w naziemnej telewizji cyfrowej. Polo TV z największym spadkiem