SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska nie dopłaci za wydawcę Jastrząbpost.pl. Odwiedzalność poniżej celów

Wirtualna Polska Holding nie musi zapłacić 4 mln zł więcej za przejętą pod koniec ub.r. spółkę Mediapop, wydającą m.in. Jastrząbpost.pl, Pyszności.pl i Popularne.pl. Witryny osiągnęły bowiem odwiedzalność poniżej wyznaczonych celów.

100 proc. udziałów Mediapopu zostało kupione przez Wirtualna Polska Holding, poprzez spółkę Wirtualna Polska Media w listopadzie ub.r. za 28 mln zł. Dodatkowo maksymalnie 9 mln zł nabywca miał zapłacić jako tzw. cenę earn-out, uzależnioną od wyników przejętej spółki.

W bilansie holdingu Wirtualna Polska ponad 4 mln z tej kwoty zaklasyfikowano do zobowiązań krótkoterminowych, które należy zapłacić w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Na koniec ub.r. było to dokładnie 4,09 mln zł, a kwartał później - 4,24 mln zł.

Potem owa rezerwa została rozwiązana. W sprawdzaniu za drugi kwartał uzasadniono, że według zarządu Wirtualnej Polski „prawdopodobieństwo, że przewidziane w umowie warunki dotyczące wypłaty earn-out zostaną spełnione jest bardzo niskie”. W raporcie za trzeci kwartał zaznaczono, że sprawa jest już przesądzona: „przewidziane w umowie warunki dotyczące realizacji celów oglądalnościowych nie zostały spełnione”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Do Mediapopu należały serwisy z różnych kategorii tematycznych, na czele z Jastrząbpost.pl, Pyszności.pl, Genialne.pl i Popularne.pl. Prezeską spółki i założycielką Jastrząbpost.pl była Agnieszka Jastrzębska, w przeszłości dziennikarka „Dzień dobry TVN”, „Twojego Stylu”, „Vivy!” i „Gali”.

- Sprzedajemy spółkę w momencie, kiedy osiąga najlepsze w historii wyniki zarówno finansowe, jak i zasięgowe. Jestem przekonana, że transakcja z Wirtualną Polską, wiodącą grupą mediową w kraju, pozwoli nie tylko umocnić pozycję serwisów, ale również da szansę na dynamiczny rozwój i wykorzystanie pełni potencjału dzięki zasobom i doświadczeniu biznesowemu nowego właściciela - komentowała Jastrzębska w komunikacie o przejęciu jej spółki przez WP.

- Po sfinalizowaniu transakcji chcemy dalej współpracować z zespołem Mediapop, wykorzystując jego bogate doświadczenie w tworzeniu i pozycjonowaniu marek w social mediach. To pozwoli nam wzmocnić w tym zakresie również profile serwisów Wirtualnej Polski. Dodatkowo transakcja pozwala na budowę silnego brandu kulinarnego w oparciu o serwis Pyszności - zapowiadał Kamil Karnowski, dyrektor publishing growth w Wirtualnej Polsce Media. Na początku br. Mediapop został wchłonięty, poprzez przeniesienie wszystkich jego aktywów, przez Wirtualna Polska Media.

Jastrząbpost.pl od lat jest w czołowej dziesiątce serwisów o tematyce show-biznesowej. W październiku br. odwiedziło go 4,21 mln internautów, spędzając średnio po 6 minut i 9 sekund (według badania Mediapanel). Pyszności.pl i Genialne.pl działają bez zmian, natomiast Popularne.pl przestało być aktualizowane z końcem stycznia br.

Czytaj też: Zmiany w regulaminie Pilot WP. „Wprowadzenie całościowej odpłatności za usługi telewizyjne”

Wszystkie serwisy i aplikacje holdingu Wirtualna Polska zanotowały w październiku 21,57 mln użytkowników, 2 godziny, 29 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania oraz 7,58 proc. zasięgu.

Z bilansu firmy w br. zniknęła też część zobowiązań krótkoterminowych innych niż earn-out wynikających z przejęć. Zmalały one z 9,87 do 6,93 mln zł, ponieważ WP w pierwszym półroczu spłaciła 5,2 mln zł kolejnej transzy ceny za udziały Extradomu, 1,93 mln zł w związku z ostatecznym rozliczeniem kupna grupy Szallas i 2,68 mln zł za warranty uprawniające do kupna dalszych akcji Audioteki. Kontrolny pakiet akcji tej ostatniej spółki przejęła w lipcu za 74,64 mln zł, stając się jej jedynym właścicielem.

W zeszłym kwartale br. Wirtualna Polska Holding przy wzroście przychodów o prawie 50 proc. do 405,29 mln zł zwiększyła zysk netto z 50,76 do 71,7 mln zł. To rekordowe wyniki w historii firmy - poprzednio poziom 60 mln zł kwartalnego zysku netto przekroczyła raz (62,94 mln zł w czwartym kwartale 2021 roku), a w dwóch poprzednich kwartałach wypracowała ponad 300 mln zł wpływów.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska nie dopłaci za wydawcę Jastrząbpost.pl. Odwiedzalność poniżej celów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
UV on
Ulala, czyli okazało się, że najlepsze w historii wyniki to była trochę wydmuszka?
odpowiedź
User
Pmm
So ros i jego le wa cka szcz u nia wp to dra mat
odpowiedź
User
lolos
Ulala, czyli okazało się, że najlepsze w historii wyniki to była trochę wydmuszka?
chyba raczej NIE CHCIELI zapłacić tej extra kasy. Skoro już mieli w dyspozycji, to mogli robić co chcieli, nawet celowo obniżać poziom i zasięgi.
odpowiedź