Niemiecka sieć Woolworth chce mieć w Polsce 1000 sklepów
W maju ruszą pierwsze sklepy niemieckiej sieci dyskontów Woolworth Polska, która będzie konkurentem dla sieci Pepco, Action czy Tedi. Firma, która w Niemczech ma obecnie ponad 550 placówek, chce mieć w średnioterminowej perspektywie aż 5 tys. sklepów w Europie. Tysiąc z nich ma działać na Wisłą.
- Marka Woolworth współkształtowała handel znany w obecnej formie już ponad 140 lat temu. Jesteśmy dumni, że będziemy mogli przenieść naszą odnoszącą sukcesy koncepcję sprzedaży detalicznej z Niemiec na polski rynek, który uznajemy za bardzo perspektywiczny biznesowo. Nie możemy się doczekać, aby zainspirować Polaków szerokim asortymentem, oferując bardzo dobre jakościowo produkty w uczciwych cenach, co jest szczególnie istotne w czasach wysokiej inflacji - mówi Radoslav Straka, dyrektor ds. sprzedaży w Woolworth Polska.
W ofercie Woolworth znajdują się m.in. tekstylia domowe, artykuły gospodarstwa domowego, moda damska, męska i dziecięca, artykuły dekoracyjne i drogeryjne, papiernicze, pasmanteryjne oraz upominkowe. Sieć oferuje średnio od 8 do 12 tys. artykułów na sklep, co czyni ją liderem pod względem szerokości oferty.
Pierwszy sklep Woolworth w Krakowie
Pierwszy sklep Woolworth nad Wisłą zostanie otwarty 8 maja w centrum Atut Galicyjska w Krakowie. Następny ma ruszyć w Poznaniu przy ul. Alei Solidarności 47. Kolejne sklepy pojawią się w Warszawie (Fort Wola), Łodzi (Galeria Łódzka) i Katowicach. W każdej z placówek ma pracować po 10 osób.
Cel otwarcia nawet tysiąca sklepów w Polsce jest ambitny, wcześniej bowiem firma informowała, że widzi u nas miejsce dla 400 placówek. Woolworth poszukuje lokalizacji, głównie w centrach i parkach handlowych czy w centrach miast. Sklepy w Polsce będą miały powierzchnię sprzedaży od 500 do 2 tys. mkw.
Ekspansja sieci Woolworth wpisuje się w trend rosnącej popularności dyskonty niespożywczych, które sprzedają szereg atrakcyjnych produktów w niskich cenach. W asortymencie placówek Woolworth klienci znajdą m.in.: artykuły gospodarstwa domowego, elektronikę, artykuły papiernicze, zabawki czy odzież. Sieć będzie konkurować z takimi sklepami jak Pepco, KiK, Action czy Tedi, aczkolwiek wyróżnia ją szeroka oferta elektroniki, co oznacza, że może stać się też pewną konkurencją dla elektromarketów.
Obecny Woolworth rozpoczął działalność w 2010 r., mając wtedy 158 sklepów. Nastąpiło to po przejęciu przez niemiecką firmę H.H. Holding. Marka istniała jednak wcześnie, bo pierwszy sklep pod szyldem Woolworth powstał w 1927 r. w Bremie. Wtedy niemiecki oddział był spółką zależną amerykańskiej firmy o tej samej nazwie, z którą nie ma obecnie nic wspólnego. Woolworth posiada aktualnie ponad 550 sklepów w Niemczech.
Dołącz do dyskusji: Niemiecka sieć Woolworth chce mieć w Polsce 1000 sklepów
trza dać pracę mudzińskim modelkom i modelom przecież :>