'Wrzuć na luz - jedziesz na wakacje'
To hasło akcji społecznej zainicjowanej przez Fundację Krzysztofa Hołowczyca 'Kierowca Bezpieczny'.
Celem akcji jest przekonanie kierowców do spokojnej, rozważnej i pozbawionej agresji postawy, szczególnie w okresie urlopowym. Partnerem akcji jest PKN ORLEN S.A., a partnerami medialnymi Cityboard Media i Onet.pl.
Komunikat zawierający przesłanie akcji skierowany jest głównie do mężczyzn w wieku 18 – 49 lat, a więc grupy kierowców, która uważana jest za najbardziej niebezpieczną, często łamiącą przepisy ruchu drogowego. Zamiarem akcji jest zapoznanie uczestników z ich profilem psychologicznym jako kierowcy i na tej podstawie przedstawienie im wniosków skłaniających do właściwej postawy na drodze. Dla wzmocnienia przekazu jest on komunikowany bezpośrednio przez Krzysztofa Hołowczyca, postrzeganego jako silny autorytet w tej dziedzinie.
W celu jak najefektywniejszego dotarcia do wybranych odbiorców organizatorzy i partnerzy akcji szeroko ją propagują. Na 300 wielkoformatowych billboardach Cityboard Media, w największych miastach Polski, przesłanie akcji komunikuje Krzysztof Holowczyc. Przedsięwzięcie wspiera kampania promocyjna w portalu Onet.pl, odsyłająca do dedykowanego akcji serwisu internetowego. Można tam rozwiązać test (psychozabawę) złożony z pytań dotyczących potrawy kierowcy oraz zachowań względem uczestników ruchu.
Bazą do oceny są kryteria opracowanego przez Fundację Kierowca Bezpieczny wspólnie z Zakładem Psychologii Transportu Drogowego ITS testu badającego skłonność do niebezpiecznych zachowań na drodze. Treść testu prezentowana jest w atrakcyjnej formie komiksu, którego bohaterem jest Krzysztof Kierowczyc – komiksowe wcielenie Krzysztofa Hołowczyca – postać wykorzystywana przez Fundację do komunikacji w sprawach bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Dołącz do dyskusji: 'Wrzuć na luz - jedziesz na wakacje'