Wydatki reklamowe w Japonii
W ubiegłym roku całkowite nakłady na reklamę w Japonii wyniosły 59,6 miliarda dolarów.
To o 1,1 procenta więcej w porównaniu z rokiem 2006 - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na dane największej japońskiej firmy reklamowej Dentsu, która prognozuje, że w bieżącym roku nakłady na reklamę w Japonii wzrosną o kolejne 1,7 procenta i wyniosą 68 miliardów dolarów.
Biorąc pod uwagę japoński rynek reklamy internetowej, wydatki wyniosły w ubiegłym roku 5,1 miliarda dolarów i były wyższe w porównaniu z rokiem 2006 o 24 procent.
Tymczasem w przypadku tradycyjnych mediów - telewizji, radia, gazet i czasopism - odnotowano spadek nakładów łącznie o 2,6 procenta, do poziomu 30,3 miliarda dolarów. Według Dentsu, w bieżącym roku nakłady spadną w tym segmencie o kolejne 0,8 procenta.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe w Japonii