Wygoda a nie niskie ceny napędzają przedświąteczne zakupy w sieci
Największą zaletą robienia zakupów w sieci jest wygoda, polegająca na możliwości kupowania o każdej porze dnia.
Na taką odpowiedź wskazało 81 procent respondentów badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen Online - informuje serwis Marketing Charts.
Drugim najczęściej wymienianym powodem dla robienia zakupów w sieci była oszczędność czasu, na którą wskazało 77 procent badanych. Kolejne najpopularniejsze odpowiedzi to: możliwość porównywania cen w różnych sklepach online (61 procent) oraz możliwość łatwego wyszukania produktów (56 procent).
Tylko 46 procent respondentów wskazało tutaj na niskie ceny oferowane przez internetowe sklepy, a zaledwie 24 procent na niskie koszty dostawy.
Największa grupa badanych (35 procent) zamierza przeznaczyć od 25 do 50 procent pieniędzy ze swojego tegorocznego budżetu świątecznego na zakupy w internecie. 33 procent respondentów wyda mniej niż 25 procent swojego budżetu w sieci, 20 procent zamierza tu przeznaczyć od 51 do 75 procent swoich pieniędzy, a 12 procent więcej niż 75 procent swojego budżetu.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Wygoda a nie niskie ceny napędzają przedświąteczne zakupy w sieci