SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Interia.pl zwiększa przewagą nad Gazeta.pl, a Onet nad Wirtualną Polską (wyniki Gemius/PBI z lutego)

W lutym br. Grupa Interia.pl jako jedyny z największych wydawców osiągnęła wzrost zasięgu i zwiększyła przewagę nad Grupą Gazeta.pl. Nieznacznie wzrosła też przewaga Grupy Onet-RASP nad Grupą Wirtualna Polska. Liderem niezmiennie jest Grupa Google przed Facebookiem.

Według badania Gemius/PBI w zeszłym miesiącu strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,34 mln realnych użytkowników (95,6 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 8,41 mld odsłon. W skali miesiąca zanotowały spadek zasięgu o 0,4 pkt proc.

Jeszcze większe spadki zasięgu zanotowały kolejni wydawcy w zestawieniu: Facebook - o 0,6 pkt proc., Grupa Onet-RASP - o 1,2 pkt proc., Grupa Wirtualna Polska - o 1,4 pkt proc., a YouTube - o 2,3 pkt proc.

Za to zasięg stron i aplikacji Grupy Interia.pl wzrósł o 1,8 pkt proc., co przy spadku zasięgu Grupy Gazeta.pl o 2,1 pkt proc. sprawiło, że wzrosła różnica między tymi wydawcami.

Według badania Gemius/PBI liczba internautów w Polsce w lutym br. wyniosła 27,5 mln, z czego 23,5 mln korzystało z sieci na komputerach, a 20,5 mln na smartfonach i tabletach.

Google.pl zanotował 25,93 mln realnych użytkowników i 7,49 mln odsłon, a Google.com - 18,58 mln użytkowników i 785,2 mln odsłon.

Google.pl i Facebook zanotowały niewielkie spadki zasięgu w skali miesiąca, natomiast YouTube stracił 2,3 pkt proc., Allegro.pl - 1,6 pkt proc., a WP.pl - o 1,3 pkt proc.

Za to Interia.pl zyskała 2,6 pkt proc. zasięgu.

Tylko na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały 22,71 mln realnych użytkowników i 5,56 mld odsłon, a Facebook - 18,59 mln użytkowników i 2,07 mld odsłon.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała spadek zasięgu o 1,6 pkt proc., Grupa Onet-RASP - o 1,4 pkt proc., a Grupa Gazeta.pl - o 2,2 pkt proc., natomiast Grupa Interia.pl - wzrost o 2,4 pkt proc. Niewielki wzrost (o 0,02 pkt proc.) osiągnęły też Grupa Google i Grupa TVN.

Dołącz do dyskusji: Interia.pl zwiększa przewagą nad Gazeta.pl, a Onet nad Wirtualną Polską (wyniki Gemius/PBI z lutego)

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
Sam prawie nie wierzę w to co powiem, ale z wielkich portali to niemiecka Interia jest chyba najmniej antypolska AD 2017. Naprawdę. "Renoma" gazeta.pl jest powszechnie znana, onet od czasu zmiany władzy okopuje się coraz bardziej na swojej "niepolskiej" pozycji. A WP to już w ogóle tak przyspieszyli w skręcie w lewo i w przechodzeniu z polskiego portalu na portal "polskojęzyczny", że z produkcją parówek już nie nadążają.
0 0
odpowiedź
User
Nubik
Wp i onet sie przepychaja a interia powoli ale do góry i to bez tych olbrzymich nakladów jak wspomniana dwójka. A gdzie dwóch sie bije tam trzeci korzysta
0 0
odpowiedź
User
hujdar
brawo gazeta.pl, tak trzymac! :)
0 0
odpowiedź