Wzrost sprzedaży online w Niemczech
Pomimo generalnej zapaści wywołanej kryzysem gospodarczym, niemiecki rynek sprzedaży online zanotował w 2008 roku wyraźny wzrost.
Z danych firmy badawczej GfK Group wynika, że w ubiegłym roku na internetowe zakupy mieszkańcy Niemiec wydali 13,6 miliarda euro. To o 19 procent więcej w porównaniu z rokiem 2007 (11,4 mld euro).
Wzrost ten został uzyskany w głównej mierze dzięki dwóm czynnikom. Po pierwsze, liczba Niemców robiących zakupy online w porównaniu z wcześniejszymi dwunastoma miesiącami zwiększyła się o 12 procent, do poziomu 29,5 miliona. Z kolei drugi powód to 7-procentowy wzrost przeciętnej sumy wydawanej ma jeden zakup w sieci przez niemieckich użytkowników, do poziomu około 49 euro.
Na mniej więcej tym samym poziomie - 9,4 rocznie - utrzymała się natomiast średnia częstotliwość robienia zakupów w internecie przez naszych zachodnich sąsiadów.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Wzrost sprzedaży online w Niemczech