Wzrost sprzedaży pecetów w regionie Azji i Pacyfiku
Między kwietniem a czerwcem bieżącego roku w regionie Azji iPacyfiku (bez Japonii) sprzedano 19,9 miliona komputerów.
To o 19 proc. więcej w porównaniu z I kwartałem bieżącego rokuoraz o 8 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem rokuubiegłego. Jednocześnie jest to pierwszy wzrost w ujęciu rocznym podwóch kolejnych kwartałach, w których odnotowano spadki - pokazujeraport IDC.
"Co za ulga, że rynek nie zanotował kolejnego spadku w tymkwartale. Z pewnością warunki gospodarcze po raz kolejny pociągnęływ dół komercyjne zakupy w większości państw, ale Chiny pomogłyuratować cały region. Dalszy popyt na przenośne pecety będzie nadalkluczem do wzrostu" - stwierdził Bryan Ma, dyrektor Asia/PacificPersonal Systems Research w IDC.
Liderem sprzedaży w II kwartale w regionie Azji i Pacyfiku (bezJaponii) było Lenovo z 18,5 proc. udziału w rynku. Chińskiproducent wyprzedził kolejno firmy Hewlett-Packard (16,2 proc.),Dell (8,4 proc.), Acer (7,5 proc.) oraz Founder (4,4 proc.). Łącznaliczba komputerów sprzedanych przez pozostałych producentówstanowiła 45,1 proc. rynku.
Dołącz do dyskusji: Wzrost sprzedaży pecetów w regionie Azji i Pacyfiku