SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Xiaomi z rosnącymi przychodami, zysk w górę o 20 proc. Ponad 32 mln sprzedanych smartfonów

W III kwartale 2019 Xiaomi, chiński producent smartfonów zanotował przychody w wysokości 53,7 mld juanów. Zysk netto spółki wzrósł o 20,3 proc. W ciągu trzech miesięcy koncern sprzedał 32,1 mln smartfonów, co daje mu 4. miejsce w globalnym rankingu.

W III kwartale 2019 r. Xiaomi wypracowało przychody na poziomie 53,7 mld juanów (1 juan to 0,56 zł). To oznacza wzrost rok do roku o 5,5 proc.

W raportowanym okresie zysk netto spółki osiągnął 3,5 mld juanów. To więcej o 20,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. Firma podaje, że całkowity skorygowany zysk netto w pierwszych trzech kwartałach wyniósł 9,2 mld juanów, czyli więcej niż całkowity zysk netto w ub.r.

Rynek smartfonów

W III kwartale firma Xiaomi sprzedała 32,1 mln smartfonów. Według firmy badawczej Canalys dało jej to 4. miejsce w globalnym rankingu producentów tych urządzeń.

- Dzięki dobrej kondycji finansowej i rentowności firmy jesteśmy gotowi wykorzystać ogromne możliwości rynkowe, które pojawią się w wyniku powszechnego przyjęcia technologii 5G.  Planujemy wprowadzić co najmniej 10 modeli smartfonów 5G w 2020 roku - zapowiada w komunikacie Lei Jun, CEO Xiaomi.

Rynek IoT

Według danych z 30 września 2019 r. do platformy IoT Xiaomi było podłączonych 213 mln urządzeń (nie wliczając laptopów i telefonów). Był to wzrost o 62 proc. r/r. Liczba użytkowników, która miała 5 lub więcej urządzeń Xiaomi (nie wliczając laptopów i telefonów) wzrosła do 3,5 mln, był to wzrost w skali roku o 78,7 proc.

W III kwartale przychody z działalności związanej z IoT i produktami lifestyle wzrosły o 44,4 proc. do 15,6 mld juanów, a udział przychodów stopniowo wzrastał z 21,3 proc. w 2018 r. do 29,1 proc. w III kwartale br.

Rynek TV

Według raportu światowe dostawy inteligentnych telewizorów Xiaomi osiągnęły poziom 3,1 mln sztuk, co oznacza wzrost o 59,8 proc. rok do roku. Według All View Cloud (AVC) w III kwartale Xiaomi uplasowało się na 1. miejscu pod względem dostaw telewizorów w Chinach kontynentalnych, z 16,9 proc. udziałem w rynku.

Rynki poza Chinami

Spółka zaznacza, że w III kwartale Xiaomi, według firmy badawczej Canalys, znalazło się w pierwszej piątce w ponad 40 krajach i regionach pod względem dostaw smartfonów. Europa Zachodnia jest kluczowym rynkiem dla Xiaomi w 2019 r, gdzie firma uplasowała się na 4. pozycji pod względem dostaw smartfonów ze wzrostem 90,9 proc. w skali roku.

Ponadto Xiaomi zajęło 1. miejsce pod względem dostaw telefonów na otwartym rynku oraz na 2. miejscu na całym hiszpańskim rynku, z ogólnym udziałem na poziomie 22,9 proc., co oznacza wzrost o 63,7 proc. rok do roku. Według danych Canalys udział Xiaomi w polskim rynku smartfonów w III kwartale wyniósł 14 proc.

Dołącz do dyskusji: Xiaomi z rosnącymi przychodami, zysk w górę o 20 proc. Ponad 32 mln sprzedanych smartfonów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl