Yao Ming partnerem Reeboka
23 października br. firma Reebok, podpisała wieloletni kontrakt z jednym z najwyższych koszykarzy świata, zawodnikiem ligi NBA Yao Mingiem. Podpisanie kontraktu z chińskim zawodnikiem, wzmocniło pozycję Reeboka na rynku azjatyckim.
Firma Reebok International 23 października 2003 roku, w Canton, podpisała wieloletni kontrakt partnerski z gwiazdą koszykówki Yao Mingiem. Dwudziestotrzyletni Yao, rodowity Chińczyk z Szanghaju jest jednym z najwyższych koszykarzy świata, liczy dwa metry dwadzieścia sześć centymetrów. Udane występy Yao dla Houston Rockets sprawiły, że wyszedł w pierwszej piątce podczas Meczu Gwiazd NBA w 2003 roku, reprezentując Konferencję Zachodnią. Podpisanie przez Yao kontraktu wzmocniło kluczowe i strategiczne priorytety Reeboka. Dzięki temu, Reebok i jego partner liga National Basketball Association (NBA), wzmocniły pozycję na rynku azjatyckim. Jest to region, umożliwiający obu firmom znaczący i długoterminowy wzrost.
W 2001 roku Reebok i NBA podpisały umowę o długoletnim, strategicznym partnerstwie. Obecnie, Reebok ma wyłączne prawo do projektowania i sprzedaży strojów NBA osiemnastu z dwudziestu dziewięciu drużyn NBA, włączając w to Houston Rockets. Z początkiem sezonu 2004-2005, Reebok będzie miał wyłączne prawo do tworzenia strojów meczowych dla wszystkich trzydziestu drużyn NBA, nawet dla drużyny, która dołączy do ligi w tym sezonie, Charlotte Bobcaits. W czerwcu 2003, Reebok oraz NBA ogłosił azjatyckie partnerstwo, aby rozszerzyć sprzedaż strojów i akcesoriów marki NBA.
„Podpisanie z Yao Mingiem kontraktu w połączeniu z partnerem, którego mamy na wyłączność - NBA, a także już istniejąca współpraca z kluczowymi gwiazdami NBA takimi jak Allen Iverson, Baron Davis, Jama Mashburn, Kenyon Martin i Steve Francis spowoduje dalsze wsparcie pozycji Reeboka jako głównego gracza w autentycznym świecie sportu,” mówi Paul Fireman, prezes i dyrektor generalny Reebok International. „Mamy teraz kilka wielkich gwiazd w świecie koszykówki. Na dodatek dzięki Yao przybliżamy się do chińskiego rynku, który stanowi ogromny potencjał dla naszej firmy.”
Po porozumieniu, Reebok zaprojektuje oraz będzie sprzedawał kolekcję sportowych butów i ubrań, opatrzonych nazwiskiem Yao Minga. Yao zadebiutuje na boisku w butach NBA Fusion, 30 października w Houston podczas pierwszego meczu sezonu 2003-2004. Oficjalna prezentacja i sprzedaż kolekcji sygnowanej przez Yao nastąpi jesienią 2004.
Reebok przeprowadzi globalny zintegrowany program marketingowy dla kolekcji Yao, który będzie zawierał reklamowe publikacje w prasie oraz kampanię telewizyjną.
„Jestem jednocześnie wstrząśnięty i zaszczycony, że zostałem członkiem rodziny Reebok,” powiedział Yao. „Reebok to wspaniała firma posiadająca doskonałe produkty. To będzie fascynujące móc pracować u boku Steve’a Francisa i innych wielkich sportowców, których podziwiam. Patrzę, więc w przyszłość, która przyniesie zabawę i wyzwanie promowania koszykówki na całym świecie, wraz z legendarną firmą, jaką jest Reebok.”
Dołącz do dyskusji: Yao Ming partnerem Reeboka