Żabka stawia na wino. “Cena butelki nie przekroczy 15 zł”
Sieć sklepów Żabka wprowadza do oferty tanie, ale – jak podkreślają jej przedstawiciele – dobre jakościowo wina. Spółka zapewnia, że cena butelki nie przekroczy 15 zł. Żabka widzi potencjał w tym segmencie rynku, bo Polacy nadal piją mało wina – aż dwudziestokrotnie mniej niż Niemcy. W porównaniu do ubiegłego roku spółka notuje 30-proc. wzrost sprzedaży win.
– Jest to kontynuacja naszej strategii wprowadzania bardzo dobrych jakościowo win na rynek polski w bardzo korzystnych cenach. Chcielibyśmy, żeby wina w Polsce były bardziej dostępne, a dostępność to, po pierwsze, obecność w sklepie, po drugie, cena przystępna dla polskiego klienta – mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.
W Żabkach będzie można kupić kalifornijskie wina z rodziny Jack Rabbit. Butelka ma kosztować poniżej 15 zł. Prezes Żabki zapowiada, że oferta jest skierowana przede wszystkim do młodych, czynnych zawodowo klientów.
Obecnie Polacy średnio piją ok. 3 litrów tego alkoholu rocznie – niemal dwudziestokrotnie mniej niż Niemcy, więc zarząd Żabki widzi w tym rynku duży potencjał. Tym bardziej, że według danych The International Wine and Spirit Research w ciągu pięciu lat ilość spożywanego wina w Polsce wzrosła o 27,5 proc., a prognozy dalszych wzrostów są równie optymistyczne.
Roszyk podkreśla, że pomimo niskiej ceny wina Jack Rabbit są bardzo dobre jakościowo. Żabka może oferować korzystne ceny dzięki dużej sile nabywczej sieci.
– Chcemy skorzystać z dużej liczby naszych sklepów. Jesteśmy liderem segmentu convenience nie tylko w Polsce, ale także w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki olbrzymiej sile nabywczej możemy importować wina bezpośrednio od producentów, i to z najlepszych winnic na świecie, a jednocześnie zaoferować je na półce z bardzo dużym dyskontem cenowym w stosunku do naszych konkurentów – tłumaczy strategię spółki Roszyk.
Żabka chce utrzymać obecną dynamikę wzrostu sprzedaży win. W pierwszych miesiącach tego roku sieć zanotowała o 30 proc. lepsze wyniki w tym segmencie niż w 2012 r. Było to możliwe między innymi dzięki wprowadzeniu pół roku temu do oferty win z półki premium. Roszyk podkreśla, że są to produkty nieco droższe, ale nadal przystępne cenowo.
– Wprowadziliśmy wina typu Brunello, wina Châteauneuf-du-Pape, wina Chablis – wylicza Roszyk. – Zanotowaliśmy bardzo satysfakcjonującą sprzedaż. W całej kategorii wina w Żabce to jest wzrost na poziomie plus 30 proc.
Roszyk zaznacza, że około 70 proc. udziału w sprzedaży alkoholu w Polsce nadal mają sklepy małoformatowe. Według niego Żabka może zapewnić klientom nie tylko niższe ceny, ale i lepszą jakość niż inne punkty i zamierza walczyć o ten rynek.
Dołącz do dyskusji: Żabka stawia na wino. “Cena butelki nie przekroczy 15 zł”