Zenith pesymistycznie wobec rynku telewizyjnej reklamy
W bieżącym i przyszłym roku wydatki na telewizyjną reklamę w Wielkiej Brytanii zanotują spadek, a solidny wzrost nie pojawi się wcześniej jak w 2012 roku.
Taką prognozę przedstawił dom mediowy ZenithOptimedia. Szacuje on, że dochody z reklam głównych kanałów naziemnych (ITV1, Channel 4 i Five) zmniejszą się w przyszłym roku o 7 procent - informuje serwis Brand Republic.
Co prawda cyfrowe wersje tych stacji zanotują 10-procentowy wzrost wpływów z reklam, ale nie zrekompensuje to wyżej wymienionych strat. W rezultacie ich całkowite dochody z reklam spadną w roku 2009 o 4 procent.
Dom mediowy prognozuje, że brytyjski rynek telewizyjnej reklamy zanotuje w bieżącym roku 6-procentowy, a w roku przyszłym 3-procentowy spadek wartości. Nielwielki wzrost zostanie natomiast odnotowany w 2010 i 2011 roku (odpowiednio 2 i 1 procent).
Według analityków z ZenithOptimedia to główne kanały naziemne ciągną cały rynek w dół. Tymczasem tańsze stacje cyfrowe mają zanotować wzrost dochodów z reklam o 6 procent w przyszłym roku, a do roku 2012 zyskiwać tutaj rocznie średnio 8 procent.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Zenith pesymistycznie wobec rynku telewizyjnej reklamy