Agencja marketingowa syna Zygmunta Solorza z 8,9 mln zł wpływów i 852 tys. zł zysku netto
Agencja influencer marketingu Golden Coil, której większościowym udziałowcem jest Piotr Żak, syn Zygmunta Solorza, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 0,7 proc. do 8,89 mln zł. Jej zysk netto zmalał z 953,5 do 851,8 tys. zł.
Agencja Golden Coil oferuje różne usług z zakresu marketingu z udziałem twórców internetowych, m.in. strategię, kreację, produkcję wideo i analizy. Współpracuje na stałe z takimi influencerami i profilami społecznościowymi jak m.in. Gimper, Mandzio, Poszukiwacz, Magda Bereda, Lachu, Mamiko i Kubson.
Firma ma w dorobku projekty dla reklamodawców z różnych branż. Wiosną 2017 roku usługi współpracujących z nią influencerów zaczęły być oferowane przez Polsat Media w ramach marki Polsat Media AdTube.
W ub.r. przychody krajowe Golden Coil zmalały rok do roku z 8,39 do 8,34 mln zł, a te z zagranicy - z 565,3 do 546,3 tys. zł.
Z kolei koszty operacyjne agencji poszły w górę o 2,5 proc. do 7,88 mln zł. Zdecydowaną większość stanowią wydatki na usługi obce, które zwiększyły się z 7,19 do 7,51 mln zł. Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały z 452 do 342,3 tys. zł. Firma nie zatrudniała w ub.r. żadnych osób na etacie.
Przy wzroście kosztów i spadku przychodów zmniejszyły się wyniki rentowności agencji. Zysk sprzedażowy, operacyjny i brutto poszedł w dół z 1,27 do 1,01 mln zł, a zysk netto - z 953,5 do 851,8 tys. zł.
Większość udziałów Golden Coil ma syn Zygmunta Solorza
75 proc. udziałów agencji ma Piotr Żak, a 25 proc. - Martyna Karaś. Żak to młodszy syn Zygmunta Solorza, większościowego akcjonariusza m.in. Cyfrowego Polsatu, ZE PAK, Elektrimu i Plus Banku.
Piotr Żak jest w radach nadzorczych kilku firm należących do Solorza. Od wiosny 2016 roku jest w radzie nadzorczej Telewizji Polsat, od połowy 2018 roku w Cyfrowym Polsacie, a od wiosny ub.r. w Polkomtelu. Ponadto wszedł w skład rad nadzorczych spółek, w które w ostatnich latach zainwestował Cyfrowy Polsat: od jesieni 2018 roku jest w radzie nadzorczej Netii, a w maju br. został wybrany do rady nadzorczej Asseco Poland.
Ponadto w kwietniu br. Cyfrowy Polsat kupił 9 proc. udziałów spółki Pluszak, w której wcześniej 75 proc. udziałów należało do Piotra Żaka, a 25 proc. do spółki Michała Badylowskiego.
Zysk Golden Coil na dywidendę
W zeszłym tygodniu udziałowcy Golden Coil zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk netto agencji zostanie im wypłacony w formie dywidendy. Na koniec ub.r. firma miała na rachunkach bankowych 1,6 mln zł, a rok wcześniej - 674,4 tys. zł.
W sprawozdaniu firma zapowiedziała, że chce rozwijać współpracę z najpopularniejszymi polskimi blogerami i youtuberami. - W ramach tych działań spółka będzie pozyskiwała kolejnych twórców, dzięki czemu znacznie rozszerzy zasięg własnej oferty usług marketingowych i pozyska kolejnych klientów zainteresowanych reklamą w social mediach - wyliczono.
Dołącz do dyskusji: Agencja marketingowa syna Zygmunta Solorza z 8,9 mln zł wpływów i 852 tys. zł zysku netto