Telewizja 2024-11-09
35

Zmiana nazwy stacji Canal+. Nadawca tłumaczy powody

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała decyzję o cofnięciu koncesji dla Canal+ 360. Canal+ Polska zdecydował się, że nowa stacja zastąpi Canal+ Family, bo chce „bardziej optymalnego wykorzystania  pojemności satelitarnej pozostającej w jego zasobach”. Pojawił się też problem z dystrybucją w sieciach kablowych. 

W związku z nabyciem praw do Ligi Mistrzów Canal+ Polska wystąpił do KRRiT o koncesje dla stacji Canal+ Extra 1, Canal+ Extra 2, Canal+ Extra 3 i Canal+ Extra 4 i Canal+ 360.  Regulator w pierwszej połowie czerwca zgodził się na nadawanie wszystkich kanałów. - W lipcu wpłynął wniosek o zmianę nazwy programu z Canal+ Family na Canal+ 360 - informowała miesiąc później Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT. Równolegle firma złożyła wniosek o cofnięcie koncesji Canal+ 360. Rada oba wnioski rozpatrzyła pozytywnie, a 13 września w miejsce Canal+ Family rozpoczęto nadawanie Canal+ 360. Nadaje programy dokumentalne, seriale, transmisje sportowe (w tym wybrane mecze Ligi Mistrzów i PKO BP Ekstraklasy).

Jak Canal+ uzasadnił cofnięcie koncesji?

Ostatnio regulator opublikował decyzję o cofnięciu koncesji dla Canal+ 360. - Wnioskodawca powołał się na względy biznesowe, w tym na decyzję o rebrandingu programu „Canal+ Family” poprzez zaplanowaną zmianę nazwy tego programu na „Canal+ 360” i zmiany w strukturze programowej koncesji Nr 382/K/2020-T. Na skutek rebrandingu transmisje z rozgrywek sportowych UEFA Champions League, które zgodnie z wcześniejszym założeniem miały być emitowane w ramach programu „Canal+ 360” na podstawie koncesji Nr 868/2024-T zostaną zaprezentowane widzom w ramach programu „Canal+ Family” - czytamy w dokumencie.

Rada nadmieniła, że do zmiany doszło także z przyczyn technicznych. - Składając wniosek o uchylenie koncesji na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą „Canal+ 360” Wnioskodawca wskazał jednocześnie na brak możliwości dystrybucji tego programu przez operatorów sieci kablowych oraz zamiar bardziej optymalnego wykorzystania pojemności satelitarnej pozostającej w jego zasobach – dodaje KRRiT.

Choć koncesja satelitarna pozwala na nadawanie w sieciach kablowych, to często podpisanie umów z tymi operatorami, które gwarantują duży zasięg techniczny trwa wiele miesięcy. Canal+ 360 (wcześniej Canal+ Family) otwiera listę kanałów platformy satelitarnej Canal+ i jest obecny w ofercie większości operatorów. Pokazując wybrane mecze Ligi Mistrzów, może więc lepiej promować cały pakiet Super Sport ze wszystkimi spotkaniami tych rozgrywek.

Na początku 2023 roku Canal+ zrezygnował z dwóch transponderów na Hot Birdzie 13E. Ich liczba zmniejszyła się zatem z ośmiu do sześciu. Uruchomienie dodatkowych kanałów z LM było więc wyzwaniem dla nadawcy, który nie zdecydował się na ponowne wynajęcie dodatkowego pasma. Koszt wydzierżawienia całego transpondera na najpopularniejszej w Polsce pozycji orbitalnej (Hot Bird 13E) to blisko 3,7 mln euro rocznie. Rebranding Canal+ Family na Canal+ 360 nie był jedynym działaniem podjętym przez nadawcę. Dodatkową pojemność przyniosła zmiana FEC niektórych transponderów z 3/4 na 5/6. Poza tym w trakcie dni z dużą liczbą meczów LM nie są nadawane Canal+ 4K Ultra HD oraz TeleToon+.

W portfolio Canal+ w Polsce są na ten moment: Canal+ Premium, Canal+ 4K Ultra HD, Canal+ 1, Canal+ 360, Canal+ Film, Canal+ Seriale, Canal+ Dokument, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2, Canal+ Sport 3, Canal+ Sport 4, Canal+ Sport 5, Canal+ Extra 1, Canal+ Extra 2, Canal+ Extra 3, Canal+ Extra 4, Canal+ Extra 5, Canal+ Extra 6, Canal+ Extra 7, Canal+ Now, MiniMini+, TeleToon+, Planete+, AleKino+, Novelas+, Novelas+ 1, Canal+ Kuchnia i Canal+ Domo.

Autor: ag

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (35) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas