Technologie 2024-10-06
1

Te platformy społecznościowe rządzą w Polsce. Facebook z większą przewagą nad Instagramem i TikTokiem

Z Facebooka korzysta ponad 80 proc. polskich internautów, a z Instagram i TikToka - prawie połowa. W sierpniu 2024 roku spore spadki odwiedzalność zanotowały Pinterest i Linkedin, zaś w górę poszły wyniki Reddita.

Wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że w sierpniu 2024 roku Facebooka, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 25,03 mln polskich użytkowników, czyli 83,89 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził tam średnio 14 godzin, 6 minut i 47 sekund.

Nieco poniżej połowę polskich internautów przyciągnęły dwie inne platformy społecznościowe. Instagrama (tak jak Facebook należącego do Meta Platforms) odwiedziło 14,66 mln użytkowników (co dało 49,12 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 4 godziny, 58 minut i 9 sekund. TikTok osiągnął natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania: każdy z 13,75 mln polskich użytkowników (46,09 proc. zasięgu) spędził na nim średnio 17 godzin, 55 minut i 39 sekund.

CZYTAJ TEŻ: Temu z kolejnym rekordem. Które serwisy i aplikacje odwiedzamy najczęściej? (Mediapanel z sierpnia)

Z pozostałych platform średnio na dłużej niż godzinę przyciągały każdego odwiedzającego dwie. X, wcześniej przez lata działający jako Twitter, zanotował 8,22 mln użytkowników, godzinę, 30 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania oraz 27,56 proc. zasięgu, natomiast Snapchat - 5,19 mln internautów, 2 godziny, 46 minut i 22 sekundy średniego czasu oraz 17,39 proc. zasięgu.

Na Pintereście każdy z 5,83 mln polskich internautów (19,54 proc. zasięgu) spędził przeciętnie 52 minuty i 5 sekund. Linkedin przyciągnął u nas 4,14 mln użytkowników (13,89 proc. zasięgu), każdego średnio na 14 minut i 34 sekundy.

Zamykający czołową dziesiątkę Reddit i jego polski odpowiednik Wykop zanotowały identyczny przeciętny czas korzystania: 29 minut i 51 sekund. Pierwszą platformę odwiedziło 2,82 mln internautów (9,46 proc. zasięgu), a drugą - 2,11 mln (7,08 proc.).

Z kolei blogi działające w obsługiwanej przez Google domenie blogspot.com przyciągnęły 2,98 mln użytkowników (to równe 10 proc. zasięgu), każdego średnio na 4 minuty i 19 sekundy.

W porównaniu z lipcem br. Facebook zyskał 501,9 tys. polskich użytkowników (to 2 proc. w górę), przy czym przeciętny czas spędzony przez każdego skrócił się o 34 minuty i 34 sekundy (3,9 proc.). Pod względem zasięgu powiększył przewagę nad dwoma kolejnymi platformami, które zanotowały znacznie niższe wzrosty.

CZYTAJ TEŻ: Polskie portale tracą przez decyzję Facebooka. Kto najwięcej?

Na Instagramie liczba polskich internautów zwiększyła się o 166,4 tys. (1,2 proc.), a na TikToku - o 175,6 tys. (1,3 proc.). Na pierwszej platformie średni czas korzystania zmalał o 29 minut i 23 sekundy (9,9 proc.), a na drugiej o 53 minuty i 28 sekund (4,7 proc.).

W obu statystykach w górę poszły wyniki platformy X: zyskała 92,3 tys. internautów (1,1 proc.) oraz 4 minuty i 51 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (5,7 proc.). Procentowo dużo wyższe wyniki osiągnął Reddit: o 236,7 tys. użytkowników (9,1 proc.) oraz 12 minut i 54 sekundy średniego czasu korzystania (76,1 proc.).

Wykop zanotował wzrost o 235,4 tys. użytkowników (12,5 proc.) i 24 sekundy przeciętnego czasu (1,4 proc.), zaś blogi w domenie blogspot.com - o 121,2 tys. internautów (4,2 proc.) oraz 56 sekund średniego czasu (27,6 proc.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Za to na Pintereście ubyło 116,8 tys. polskich użytkowników (2 proc.) oraz 3 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (6,4 proc). Snapchat stracił 23 tys. odwiedzających (0,4 proc.) oraz 24 minuty i 22 sekund średniego czasu (12,8 proc.), a Linkedin - 367,2 tys. internautów (8,1 proc.) i 22 sekundy przeciętnego czasu (2,5 proc.).

Autor: tw

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas