SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

53 procent Polaków ma zaufanie do mediów, najpopularniejszym źródłem newsów TVN

Według opublikowanego przez Reuters Institute for the Study of Journalism raportu „Digital News Report 2017” Polska jest w czołówce krajów, w których obywatele ufają informacjom dostarczanym przez media. 16 procent użytkowników płaci za dostęp do newsów, a najpopularniejszym dostawcą informacji wśród Polaków są TVN i Onet.

 

Justyna Pochanke; fot.: TVN / Krzysztof DubielJustyna Pochanke; fot.: TVN / Krzysztof Dubiel

„Digital News Report 2017” to szósta edycja publikowanego corocznie przez Reutersa raportu, który prezentuje sytuację mediów w konkretnych krajach oraz stosunek do nich obywateli poszczególnych państw.

Jedna z części raportu została poświęcona Polsce. Z opublikowanych w niej danych wynika, że zaufanie Polaków do mediów, choć wciąż utrzymuje nasz kraj w czołówce badanych krajów, to jednak zmalało o 2 proc. w stosunku do ub.r.

Obecnie wiarę w informacje podawane przez media deklaruje 53 proc. odbiorców w Polsce, co daje nam 4. pozycję wśród 36 analizowanych krajów. Na 1. miejscu w tym zestawieniu znajduje się Finlandia.

Pomimo zaufania do mediów wielu badanych przez Reutersa mieszkańców naszego kraju przyznaje, że unika czytania i oglądania newsów - takiej odpowiedzi udzieliło 44 proc. respondentów. To plasuje Polskę na 4. pozycji w ogólnym zestawieniu, w którym prym wiedzie Turcja.

Swoją niechęć do podawanych w mediach informacji Polacy tłumaczą brakiem pewności czy newsy są w pełni prawdziwe (42 proc.), z kolei 37 proc. badanych przyznało, że codzienne informacje źle wpływają na ich nastrój.

39 proc. użytkowników w naszym kraju przynajmniej raz w tygodniu udostępnia w serwisach społecznościowych newsy napotkane w mediach – to wynik plasujący Polskę w środku stawki badanych przez Reutersa krajów.

Okazuje się że coraz mniej Polaków płaci za newsy – obecnie jest to 16 proc., co oznacza spadek rok do roku o 4 proc. Jeszcze mniej odbiorców – 4 proc. posiada aktywną subskrypcję treści o charakterze newsowym.

Na tle innych krajów Polska zajmuje wraz z Turcją pierwsze miejsce w wykorzystywaniu wyszukiwarki internetowej jako sposobu dotarcia do newsów – przyznaje się do niego 62 proc. Polaków.

Na czele tradycyjnych mediów, z których Polacy korzystają najchętniej znalazły się TVN (57 proc.), Polsat News (42 proc.) oraz RMF FM (40 proc.). Natomiast wśród najpopularniejszych mediów cyfrowych pierwszą trójkę tworzą Onet (52 proc.), WP (46 proc.) oraz TVN24 Online (37 proc.).

Część odbiorców newsów w Polsce sięga po nie do serwisów społecznościowych. Najbardziej popularne są pod tym względem Facebook (53 proc.), YouTube (32 proc.) oraz komunikator Messenger (9 proc.).

Na potrzeby raportu Reuters Institute for The Study of Journalism przebadał na przełomie stycznia i lutego br. online 70 tys. czytelników w 36 krajach, w Polsce było to 2 tys. osób.

Dołącz do dyskusji: 53 procent Polaków ma zaufanie do mediów, najpopularniejszym źródłem newsów TVN

57 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
as
A co to jest TVN 23? W sensie, że Bis? :)
odpowiedź
User
barabasz
ależ bełkot
odpowiedź
User
Ała
Za wymyślenie przez autora sondażu TVN23 zamiast TVN24 BiS, należy się dodatkowe 0,25% dla grupy TVN; p

Na poważnie. Kilka tygodni temu oglądaliśmy analogiczny sondaż innego ośrodka. Wyniki były podobne, ale wnikliwie zrobione i ciekawiej podane.

Pytanie się kogoś, czy tak w ogóle to ufa mediom, to trochę jak pytanie, czy w ogóle się uważa, że istnieje Stwórca.
odpowiedź