Adidas zapowiada zmniejszenie wydatków marketingowych
Adidas poinformował, że przenosi wydatki marketingowe z tradycyjnych mediów w kierunku kanałów cyfrowych. Firma zapowiedziała, że jej ogólne nakłady marketingowe będą jednak znacznie niższe w tym roku.
Kasper Rorsted podczas prezentacji wyników finansowych za I kwartał br. powiedział: - Koncentrujemy się na wprowadzaniu nowych produktów w naszych kanałach cyfrowych. Przenosimy inwestycje marketingowe do mediów cyfrowych i skupiamy się na e-commerce.
Chociaż wydatki na marketing pozostały stabilne w pierwszym kwartale ze względu na „pełną realizację” kampanii i aktywacji w styczniu i lutym br., Rorsted zapowiedział, że to się zmieni. - W porównaniu do roku ubiegłego, nasze wydatki na marketing spadną w drugim kwartale i, oczywiście, spodziewamy się, że będzie to znacznie niższe w ujęciu rocznym, przy obecnym założeniu, że będzie to miało wpływ również na trzeci i czwarty kwartał - powiedział.
Sprzedaż netto Adidasa w pierwszym kwartale spadła o 19,2 proc. do 4,75 mld euro. Zysk netto spadł o 96 proc., do 26 mln euro.
Dołącz do dyskusji: Adidas zapowiada zmniejszenie wydatków marketingowych