Aflofarm największym reklamodawcą, T-Mobile przed Orange i Polkomtelem
W kwietniu br. najwięcej na reklamę cennikowo wydał Aflofarm. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły Unilever Polska i T-Mobile Polska, a jako jedyny duży spadek wydatków zanotował L'Oreal Polska.
Cennikowe wydatki reklamowe Aflofarmu (bez internetu) w kwietniu br. wyniosły 66,6 mln zł, czyli 1,2 mln zł więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. To wzrost o 1,9 proc.
>>> Reklama tv: TVN przed Polsatem, TVP2 i TVN24 mocno w górę (TOP 10)
Niewielki wzrost inwestycji reklamowych - 2,2 proc. - zanotował Unilever Polska. Mocniej zwiększyły się cennikowe budżety innych koncernów FMCG. Henkel Polska przeznaczył na reklamy o 105,4 proc. więcej, a Procter & Gamble DS Polska - o 16,9 proc. więcej niż przed rokiem. Za to wydatki L'Oreal Polska zmalały o 16 proc.
>>> RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio dużo mniej z reklam, w górę Tok FM i Eska (TOP 10)
Wśród operatorów telekomunikacyjnych najwięcej na reklamę cennikowo przeznaczyła T-Mobile Polska, operator T-Mobile i Heyah. Jej wydatki wyniosły 50,7 mln zł, czyli 37,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei cennikowy budżet reklamowy PTK Centertel, operatora Orange, zmalały w skali roku o 0,6 proc., a Polkomtela, operatora Plusa - o 0,4 proc.
Najwięksi reklamodawcy (wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
IV 2013 |
IV 2012 |
Aflofarm |
66 657 189 zł |
65 433 831 zł |
Unilever Polska |
59 803 792 zł |
58 522 583 zł |
T-Mobile Polska |
50 737 002 zł |
36 840 465 zł |
PTK Centertel |
50 155 519 zł |
50 441 507 zł |
Henkel Polska |
38 002 183 zł |
18 498 633 zł |
Procter & Gamble DS Polska |
34 932 448 zł |
29 878 857 zł |
Polkomtel |
33 233 737 zł |
33 378 726 zł |
L'Oreal Polska |
31 754 824 zł |
37 829 606 zł |
wszyscy reklamodawcy |
2 443 373 825 zł |
2 253 794 331 zł |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm największym reklamodawcą, T-Mobile przed Orange i Polkomtelem