Anna Plakwicz na czele marketingu i sponsoringu w PZU
Anna Plakwicz będzie dyrektorem zarządzającym marketingiem, sponsoringiem i prewencją ubezpieczeniową w państwowej firmie PZU. Wcześniej pracowała w kancelarii premiera, a jej firma Solvere przygotowała dla Polskiej Fundacji Narodowej kampanię „Sprawiedliwe sądy”.
O tym, że Anna Plakwicz obejmie funkcję dyrektora zarządzającego marketingiem, sponsoringiem i prewencją ubezpieczeniową w PZU, poinformował Business Insider, powołując się na trzy niezależne źródła. Według jednego z nich Plakwicz zaczęła pracę w firmie w piątek 18 grudnia.
PZU nie chciało odnieść się do tych informacji, tłumacząc, że „nie udostępnia informacji z zakresu polityki kadrowej, poza przypadkami, kiedy jest to niezbędne do realizowania uprawnienia lub spełniania obowiązków wynikających z przepisów prawa”. Anna Plakwicz w odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl skierowała nas do rzecznika prasowego firmy.
Kontrolny pakiet akcji PZU ma Skarb Państwa. W kwietniu br. członkiem zarządu firmy został Ernest Bejda, wcześniej m.in. szef i wiceszef CBA. We wrześniu z zarządu odeszli Elżbieta Häuser-Schöneich i Adam Brzozowski, a nowymi członkami zostali Małgorzata Kot i Krzysztof Szypuła.
Z kolei PZU jest większościowym akcjonariuszem Alior Banku, a wspólnie z Polskim Funduszem Rozwoju w połowie 2017 roku kupiło kontrolny pakiet akcji Banku Pekao. Natomiast PZU i Orlen są właścicielami działającej od roku agencji mediowej Sigma Bis, obsługującej głównie firmy państwowe (niedawno pozyskała pierwszego klienta z sektora prywatnego - FoodCare).
Anna Plakwicz w kancelarii premiera i Solvere
Od początku ub.r. do stycznia br. Anna Plakwicz była dyrektorem Wojskowego Centrum Edukacji Obywatelskiej działającego w ramach Ministerstwa Obrony Narodowej.
Od przejęcia władzy przez Zjednoczoną Prawicę Plakwicz dwa razy była zatrudniana w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Od listopada 2015 do maja 2017 roku była szefową departamentu obsługi medialnej Centrum Informacyjnego Rządu. Współpracowała blisko z ówczesnym szefem CIR Piotrem Matczukiem.
Kilka dni przed odejściem z kancelarii premiera Plakwicz i Matczuk założyli agencję marketingową Solvere. CBA uznało, że w ten sposób naruszyli ustawę antykorupcyjną i skierowali sprawę do prokuratury. Ta jednak odmówiła śledztwa w tej sprawie, uzasadniając, że byli urzędnicy udziały w Solveere wpisali do swoich oświadczeń majątkowych za 2017 rok.
Agencja Solvere w 2017 roku współtworzyła dla Polskiej Fundacji Narodowej kampanię „Sprawiedliwe sądy” krytykującą nieprawidłowości w systemie sądowniczym. Otrzymała za to 1,2 mln zł.
Na początku ub.r. Anna Plakwicz i Piotr Matczuk sprzedali swoje udziały w Solvere i wrócili do kancelarii premiera, obejmując pełnione wcześniej stanowiska. Pracowali m.in. przy kampanii przed wyborami samorządowymi. Przypisywano im koncepcję mocnego spotu przeciw przyjmowaniu uchodźców, czemu Plakwicz zaprzeczała. Z KPRM rozstała się w listopadzie 2018 roku.
W 2015 roku Plakwicz i Matczuk współpracowali ze środowiskiem PiS przy kampanii Andrzeja Dudy przed wyborami prezydenckimi kampanii partii przed wyborami parlamentarnymi.
Dołącz do dyskusji: Anna Plakwicz na czele marketingu i sponsoringu w PZU