SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

BZ WBK od września jako Santander Bank Polska, nowa marka bliższa transformacji cyfrowej

Akcjonariusze Banku Zachodniego WBK (głównym jest Banco Santander) zdecydowali, że we wrześniu br. zmieni on nazwę na Santander Bank Polska. Marka BZ WBK zniknie także z nazw wszystkich podmiotów zależnych banku.

Projekt uchwały o zmianie nazwy BZ WBK na Santander Bank Polska oraz przeniesieniu siedziby rejestrowej firmy z Wrocławia do Warszawy udostępniono miesiąc temu. W środę został przyjęty przez walne zgromadzenia akcjonariuszy.

Głównym akcjonariuszem Banku Zachodniego WBK jest hiszpański Banco Santander, do którego należy 68,13 proc. jego akcji. Przejął bank w 2010 roku od grupy Allied Irish Banks.

- Banco Santander wyznacza globalne standardy i wzorce w zakresie oferty, jakości obsługi i relacji z klientami oraz wsparcia dla społeczności lokalnych. Wraz ze zmianą nazwy i identyfikacji wizualnej stajemy się bogatsi o międzynarodowy wymiar marki Santander oraz długoletnią tradycję i siłę grupy - komentuje Gerry Byrne, przewodniczący rady nadzorczej Banku Zachodniego WBK.

- Obecność w Polsce jest ważnym elementem strategii Grupy. Zamierzamy kontynuować rozwój na tym rynku oraz nieustannie wspierać polskich Klientów i ich firmy w codziennych sukcesach - zapewnia Ana Botín, group executive chairman Grupy Santander.

Koncern zaznacza, że pod koniec marca br. rozpoczął globalne unowocześnianie swojej marki. Jej nowy wizerunek ma być bardziej nowoczesny i lepiej odzwierciedlać transformację cyfrową. Rebranding BZ WBK jest częścią tego procesu.

Rebranding zacznie się we wrześniu

Formalnie nazwa BZ WBK zmieni się na Santander Bank Polska we wrześniu br., kiedy nowe dane zostaną wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego. Jednocześnie zostanie zaprezentowana nowa identyfikacja wizualna. Zmiana obejmie wszystkie firmy z grupy kapitałowej banku mające w nazwach skrót BZ WBK.

Będą temu towarzyszyć działania informacyjne i wizerunkowa kampania reklamowa.

- Zmiana marki to świetna okazja do wzmocnienia pozycji rynkowej w coraz bardziej cyfrowym, szybko zmieniającym się świecie. Pozwoli nam lepiej komunikować naszą nowoczesność i postępy transformacji cyfrowej. Będziemy mogli oferować też nowe, innowacyjne rozwiązania, które sprawią, że klienci będą jeszcze łatwiej, bardziej efektywnie zarządzać finansami osobistymi oraz rozwijać swoje firmy - zapowiada Michał Gajewski, prezes BZ WBK.

Od kilku lat bank ma logo, którym pod jego nazwą na zielonym jest czerwony pas z napisem „Grupa Santander”.

Jesienią br. w ramach rebrandingu zmienią się adresy serwisów internetowych banku. Takie same pozostaną natomiast numery rachunków bankowych, terminy ważności kart oraz numery PIN, ważne nadal będą wszystkie podpisane umowy. Bank podkreśla, że klienci nie będą musieli podpisywać aneksów ani podejmować żadnych innych działań.

Marka BZ WBK zniknie po 17 latach

Bank Zachodni WBK powstał w 2001 roku w efekcie fuzji Banku Zachodniego i Wielkopolskiego Banku Kredytowego.

W ub.r. w rankingu najcenniejszych polskich marek wg „Rzeczpospolitej” brand BZ WBK zajął dziewiątą pozycję. Jego wartość oszacowano na 1,55 mld zł, o 53 proc. więcej niż rok wcześniej.

Cenniejszą markę w sektorze bankowym ma tylko PKO BP (z wyceną wynoszącą 2,74 mld zł zajął trzecią pozycję), natomiast za BZ WBK znalazły się m.in. Bank Pekao (1,22 mld zł wartości marki), mBank (1,15 mld zł), Bank Millennium (623,2 mln zł) i Alior Bank (490,1 mln zł).

W reklamach BZ WBK od dekady występują znane osoby. Parę lat temu byli to zagraniczny aktorzy, m.in. John Cleese, Danny DeVito, Antonio Banderas i Kevin Spacey. Przy okazji Euro 2016 bank promowali trenerka fitness Anna Lewandowska i dziennikarz sportowy Mateusz Borek, a potem do Borka dołączył piłkarz Łukasz Fabiański. We wrześniu ub.r. BZ WBK zaczął kampanię promującą m.in. wprowadzone wtedy do oferty Konto Jakie Chcę, w reklamach jako narrator wystąpił prezenter telewizyjny Łukasz Nowicki.

O tym, że Bank Zachodni WBK zmieni marką na Santander, władze banku mówiły już w połowie 2014 roku. Z rebrandingu wycofano się jednak, po tym jak Komisja Nadzoru Finansowego zgłosiła zastrzeżenia, zwracając uwagę, że bank nie skonsultował z nią planów zapowiedzianych przez ówczesnego prezesa Mateusza Morawieckiego.

Dołącz do dyskusji: BZ WBK od września jako Santander Bank Polska, nowa marka bliższa transformacji cyfrowej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sebastian
A co z użytkownikami banku BZ WBK ? Czy coś oni stracą w ramach zmiany nazwy ?
0 0
odpowiedź
User
Krasawica
Hola, hola... W umowie sprzedaży WuBeKu jest klauzula, że Hiszpanie nie zmienią nazwy banku. Z tego powodu już raz zabawa w zmianę nie wyszła. Czy coś się zmieniło w umowie sprzedaży, że jednak dojdzie do zmiany? Hm.
0 0
odpowiedź
User
Babcia Mówi
@Krasawica tak zmieniło, człowiek który te zmiany miał przeprowadzić jest teraz premierem.
0 0
odpowiedź