SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Gazeta Wyborcza" startuje z kampanią o aferach PiS-u. Billboard i specjalna strona o dziennikarskich śledztwach

W środę wystartowała kampania "Gazety Wyborczej" (Agora) poświęcona największym aferom PiS-u, prezentująca najważniejsze dziennikarskie śledztwa redakcji. W jej ramach w centrum Warszawy zawisł baner, uruchomiono także specjalną podstronę z informacjami o tegorocznych tekstach dziennika.

We wtorek późnym popołudniem rozpoczął się montaż billboardu „Gazety Wyborczej” przy ulicy Chmielnej z wizerunkami polityków PiS: szefa partii Jarosława Kaczyńskiego, premiera Mateusza Morawieckiego i ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego. Widnieje na nim hasło: „Reporterzy śledczy >>Wyborczej<< odkrywają. Ujawniają. Rozliczają”.

W ramach kampanii w środę wystartowała także specjalna podstrona: pod adresem extra.wyborcza.pl/afery można przeczytać o największych dziennikarskich śledztwach dziennika, które skupiały się wokół afer w partii Prawo i Sprawiedliwość.

W zapowiedzi: „Wolne media patrzą władzy na ręce. Zobacz najważniejsze śledztwa >>Wyborczej<< i wideo prezentującym można chronologicznie usłyszeć o „taśmach” Jarosława Kaczyńskiego; kupowaniu działek przez premiera Mateusza Morawieckiego i przepisaniu ich na żonę; zakupie maseczek od instruktora narciarstwa, znajomego ministra Łukasza Szumowskiego; dofinansowaniu z NCBiR spółki brata ministra. Lista śledztw sięga roku 2015 (czasu przejęcia władzy przez PiS).

- Gdyby nie „Wyborcza”, wiele afer władzy po 2015 r. nie wyszłoby na jaw. PiS zdemolował media publiczne, zamieniając je w rządowe kanały propagandy. Zbudował wokół partii grupę „niepokornych” gazet, tygodników i portali, do których skierował strumień pieniędzy z kontrolowanych przez państwo firm. Dzięki takim wolnym i niezależnym mediom jak „Wyborcza” czwarta władza spełnia swoją misję - patrzenia władzy na ręce. Nasi dziennikarze spędzają czasami tygodnie na odkrywaniu kolejnych afer - czytamy na stronie projektu.

Krytyka instalacji billboardu przy Chmielnej

Fakt zawieszenia banneru w centrum Warszawy skrytykowała m.in. inicjatywa „Miasto jest Nasze”, która spytała na Twitterze: - Co „Gazeta Stołeczna” sądzi o szmacie reklamowej „Gazety Wyborczej” na Chmielnej?

Natomiast redaktor „Dziennika Gazety Prawnej” Patryk Słowik zwrócił uwagę: - Czytałem całą masę świetnych tekstów w GW o reklamozie, chamskim zasłanianiu ludziom okien i zohydzaniu miasta. Szkoda, że wydawca robi to, co dziennikarze jego gazety tak znakomicie od lat wytykają - zaznaczył.

Postanowiliśmy spytać biuro prasowe Agory, jak odnosi się do krytyki akcji. - Siatka, zawieszona w Warszawie przy ul. Chmielnej, to element akcji redakcyjnej, która przypomina największe śledztwa "Gazety Wyborczej" - kieruje oglądających na stronę internetową zbierającą najważniejsze publikacje śledcze z ostatnich lat. W tej chwili nie prowadzimy działań reklamowych związanych z tym projektem. Siatka została powieszona na budynku, w którym mieści się przychodnia - nie ma więc obawy, że zasłania okna w mieszkaniach - zaznaczyła Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory w odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl.

Rosną przychody ze sprzedaży

W pierwszym kwartale br. przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” (Agora) były już dwukrotnie wyższe niż jej wpływy reklamowe. Dzięki rozwojowi subskrypcji cyfrowej i podwyżkach cen w ub.r. wzrosły wpływy sprzedażowe „GW”, natomiast przychody z reklam zmalały mocniej, wskutek czego łączne wpływy dziennika były rekordowo niskie.

Przychody sprzedażowe „Gazety Wyborczej” w pierwszym kwartale br. wyniosły 25,4 mln zł, o 4,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Był to szósty kwartał z rzędu, w którym te wpływy wzrosły. W pierwszych trzech kwartałach 2018 roku wynosiły od 21,8 do 22,8 mln zł, natomiast potem - od 23,7 do 25,9 mln zł.

Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 78 157 egz., o 14,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Wyniki sprzedaży wersji drukowanej „GW” maleją od wielu lat, tak samo jak zdecydowanej większości dzienników ogólnopolskich.

Dołącz do dyskusji: "Gazeta Wyborcza" startuje z kampanią o aferach PiS-u. Billboard i specjalna strona o dziennikarskich śledztwach

127 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zona
Ostatnia deska ratunku dla Agory do zmiana władzy i powrót dziesiątków milionów dotacji (ogłoszeń, wspólnych akcji) i środków od podatników. Inaczej Agora nie przetrwa.
odpowiedź
User
JackIrrerJW
[url=https://valacyclovir.us.com/]acyclovir 400 mg pill[/url] [url=https://metforminglc.com/]metformin 500[/url] [url=https://effexor24.com/]generic effexor[/url] [url=https://triamterene.us.com/]triamterene hctz 37.5[/url] [url=https://inderal.us.com/]inderal 10 mg[/url] [url=https://zoviraxav.com/]zovirax 400 1mg[/url] [url=https://finasteridealop.com/]propecia 1mg[/url]
odpowiedź
User
To ja
Nie moge normalnie z nich, krzycza ze media publiczne sa z aobecna wladza, jednoczeanie sami z tvn sa za poprzednia wladza, i nic lepsi od tvp... Jedni i drudzy warci siebie
odpowiedź