SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazety 17 proc. mniej z reklam. „DGP” i „Fakt” najbardziej w dół

W styczniu br. polskie dzienniki cennikowo zarobiły 17,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna” i „Fakt”, a nie mniejsze - „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że w styczniu br. cennikowe przychody reklamowe gazet bez autopromocji były dokładnie o 17,46 proc. niższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 16,52 proc. niższe. Z kolei nakłady na autopromocję spadły w skali roku o 4 proc.

>>> Sprzedaż dzienników w grudniu: zyskał tylko „SE”, najwięcej straciła „Rzeczpospolita”

Zdecydowanie największy spadek cennikowych wpływów reklamowych rok do roku zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 44,5 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam 27,4 proc. mniej niż rok wcześniej, „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 19,3 proc. mniej, a „Gazeta Wyborcza” (Agora) - 16,7 proc. mniej. Natomiast wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) zmniejszyły się o 4,8 proc.

Z drugiej strony spore wzrosty przychodów reklamowych osiągnęły bezpłatne gazety: „Echo Miasta” (Polskapresse) - 25 proc., a „Metro” (Agora) - 15,8 proc. Z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) cennikowo zarobił z reklam 8,6 proc. więcej niż rok wcześniej, „Polska” (Polskapresse) - 7,7 proc. więcej, a „Puls Biznes” (Bonnier Business Polska) - 3,6 proc. więcej.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  I.2012 I.2011
Gazeta Wyborcza 39 280 269 zł 47 171 533 zł
Polska 17 887 027 zł 16 609 550 zł
Fakt 12 028 028 zł 16 567 335 zł
Rzeczpospolita 9 030 425 zł 11 187 084 zł
Metro 7 269 355 zł 6 277 274 zł
Super Express 6 406 543 zł 6 727 596 zł
Dziennik Gazeta Prawna 3 063 717 zł 5 521 291 zł
Echo Miasta 2 868 348 zł 2 294 281 zł
Przegląd Sportowy 2 425 446 zł 2 233 362 zł
Puls Biznesu 2 363 665 zł 2 280 355 zł
monitorowane tytuły razem 118 041 574 zł 143 009 543 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 128 365 037 zł 153 761 786 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 10 323 463 zł 10 752 243 zł


 

Dołącz do dyskusji: Gazety 17 proc. mniej z reklam. „DGP” i „Fakt” najbardziej w dół

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ktoś
Skoro gazeta Polska tak super zarabia, to czemu tak traktują swoich pracowników i tyle im płacą w oddziałach, że nie starcza na życie???
0 0
odpowiedź