Grupa 4fun Media z 3,7 mln zł kwartalnego zysku. Odbicie w outdoorze i naEkranie.pl
W trzecim kwartale br. Grupa 4fun Media osiągnęła wzrost przychodów z działalności kontynuowanej o 32 proc. do 8,8 mln zł i zysku netto z 409 tys. zł do 3,73 mln zł. Mocno zwiększyły się wpływy z reklamy zewnętrznej i serwisów internetowych.
W minionym kwartale przychody Grupy 4fun Media z reklamy outdoorowej poszły w górę o 27 proc. do 7,55 mln zł, a z serwisów internetowych (głównie naEkranie.pl) zarabiających z reklam - o 116 proc. do 851 tys. zł.
W pierwszych trzech kwartałach br. przychody z działalności kontynuowanej zwiększyły się o 33 proc. do 22,33 mln zł, zysk EBITDA - z 4,84 do 12,97 mln zł, a zysk netto - z 210 tys. zł do 6,67 mln zł.
Przychody pionu outdoorowego wzrosły o 40 proc. do 19,08 mln zł. - Pamiętać jednak należy, iż wysoka dynamika sprzedaży jest też efektem niskiej bazy porównawczej z 2020 roku kiedy to rynek dopiero odrabiał straty po twardym lockdownie jaki zaskoczył reklamodawców pod koniec pierwszego kwartału - zaznaczono w sprawozdaniu Grupy. Należąca do niej spółka Screen Network ma 20 458 ekranów w 384 lokalizacjach.
Grupa 4fun Media już bez internetu i e-commerce
W połowie ub.r. Grupa 4fun Media zbyła 51 proc. udziałów spółek prowadzących działalność jako agencja reklamowa Bridge2fun, a jesienią ub.r. sprzedała swojemu większościowemu akcjonariuszowi kanały telewizyjne, zbyła też kilka spółek e-commerce’owych.
W konsekwencji przychody Grupy z uwzględnieniem działalności zaniechanej w trzech kwartałach br. zmalały o 37 proc., a tylko w zeszłym kwartale - o 20 proc. Natomiast rentowność także w tych ujęciu mocno wzrosła: w trzech kwartałach zysk EBITDA z 4,32 do 12,97 mln zł, a wynik netto - z 1,23 mln zł straty do 6,67 mln zł zysku.
Pod koniec kwietnia 4fun Media poinformowała, że zaczyna szukać inwestora dla swojej spółki zależnej zarządzającej serwisem o popkulturze naEkranie.pl.
Dołącz do dyskusji: Grupa 4fun Media z 3,7 mln zł kwartalnego zysku. Odbicie w outdoorze i naEkranie.pl