Instagram rozpoczyna flagowanie i ograniczanie zasięgu fake newsów. Na razie tylko w USA
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami należący do Facebooka serwis Instagram rozpoczął aktywną walkę z fake newsami pojawiającymi się na platformie. Użytkownikom w Stanach Zjednoczonych udostępniono możliwość flagowania treści uważanych przez nich za dezinformację. Materiały są weryfikowane przez organizacje typu fact-checkers, a te uznane za fake newsy będą mniej widoczne dla użytkowników Instagrama.
Na początku maja br. Instagram poinformował że w ramach testów rozpoczyna aktywną walkę z fake newsami i przejawami dezinformacji pojawiającymi się na tej platformie.
Teraz zgodnie z informacjami podanymi przez Reutersa Instagram oddał użytkownikom w Stanach Zjednoczonych opcję pozwalającą im na raportowanie i flagowanie treści które uważają oni za wprowadzające w błąd.
Materiały zgłoszone przez internautów są weryfikowane przez te same organizacje typu fact-checkers, które zostały zatrudnione przez Facebooka i od wielu miesięcy zajmują się weryfikowaniem informacji w tym serwisie. W sumie na potrzeby Facebooka i obecnie Instagrama pracują 52 takie organizacje działające w 30 różnych krajach.
Cytowana przez Reutersa Stephanie Otway, rzeczniczka Instagrama wyjaśnia, że postępowanie z materiałami uznanymi za fałszywe jest podobne jak w Facebooku. Treści tego typu nie są likwidowane, ale znacznemu ograniczeniu ulegają zasięgi takich materiałów. Są one usuwane z sekcji Explore, a także z systemu tagów, co znacznie utrudnia ich odnalezienie na Instagramie. Praktycznie jedynym sposobem dotarcia do podobnych treści jest odnalezienie ich na koncie wydawcy.
Według zapowiedzi w nadchodzącym czasie zastosowane obecnie w USA narzędzia służące do walki z fake newsami mają zostać zastosowane także w innych częściach świata, nie wiadomo jednak dokładnie kiedy pojawią się w polskiej wersji Intagrama.
W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczy koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.
Dołącz do dyskusji: Instagram rozpoczyna flagowanie i ograniczanie zasięgu fake newsów. Na razie tylko w USA