SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Instagram kontra TikTok. Stawia na "Reels" i sklep

Instagram wprowadza istotne zmiany w głównym ekranie aplikacji, dzięki którym chce powalczyć o użytkowników z  TikTokiem.  Swoje miejsce znajdzie w nim teraz funkcja "Reels".

Do tej pory w centralnym punkcie dolnej belki w aplikacji Instagrama znajdował się przycisk z plusem, umożliwiający dodawanie zdjęć czy filmów, a po jego prawej stronie serduszko, pozwalające na szybki podgląd ostatnich aktywności. Teraz zostaną one przeniesione na górę ekranu, a w ich miejsce pojawią nowe przyciski.

Instagram chce być jak TikTok. Najważniejsze będą Reelsy i zakupy

Na środku znajdzie się funkcjonalność "Reels", pozwalająca na publikowanie maksymalnie 15-sekundowych filmików z muzyką i efektami specjalnymi.

>>> Instagram Reels ma zagrozić TikTokowi

"Reels" istnieje na Instagramie od roku. Funkcja ta przypomina TikToka i w założeniach ma stać się skuteczną konkurencją dla tej aplikacji. Początkowo z "Reels" mogli korzystać tylko użytkownicy z Brazylii. W tym roku funkcjonalność została udostępniona użytkownikom z 50 kluczowych dla Instagrama rynków (m.in. USA, Japonia, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Indie i Australia). Jak dotąd nie można korzystać z niej w Polsce.

Z kolei przycisk z serduszkiem zostanie zastąpiony ikoną sklepu, dającą szybki dostęp do możliwości wyszukiwania produktów, przeglądania spersonalizowanych ofert i promocji, czy samego robienia zakupów.

Instagram tłumaczy zmiany skutkami pandemii. Twórcy serwisu informują, że w tym roku ogromnie wzrosła liczba publikowanych na Instagramie krótkich, rozrywkowych filmików, a z zakupami użytkownicy w dużej mierze przenieśli się do internetu.

Facebook ma za sobą znakomity kwartał, zakończony dwucyfrowymi wzrostami zarówno po stronie finansowej, jak i pod względem popularności swoich usług. Firma zanotowała w ujęciu rocznym ponad 20-proc. wzrosty całkowitego przychodu (do 21,47 mld dolarów), przychodu z reklam (do 21,22 mld dolarów) i zysku netto (do 7,85 mld dolarów). O 12 proc. rok do roku wzrosła zarówno miesięczna liczba aktywnych użytkowników (do 2,74 mld), jak i liczba osób codziennie odwiedzających portal (do 1,82 mld). Z całej rodziny produktów Facebooka - Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa - każdego dnia korzystało w III kwartale 2,54 mld ludzi na świecie (+15 proc. r/r), a 3,21 mld ludzi (+14 proc. r/r) przynajmniej jednej z tych usług używało minimum raz w miesiącu.

Dołącz do dyskusji: Instagram kontra TikTok. Stawia na "Reels" i sklep

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl